پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شایعات و حقیقت هایی درباره تحصیل کودکان

کثر این شایعات با آنکه معمولا هیچگونه مدرک و سند علمی برای آنها وجود ندارد، اما بسیاری از افراد بر آنها باور دارند

شایعات و حقیقت هایی درباره تحصیل کودکان

تحصیلات یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فردی می باشد و می تواند آینده ی برخی افراد را به طور کامل تغییر دهد و آنها را وارد راهی متفاوت از زندگیشان بکند. با این حال، تحصیلات یکی از موضوعاتی است که شایعات گوناگونی درباره آن وجود دارد. اکثر این شایعات با آنکه معمولا هیچگونه مدرک و سند علمی برای آنها وجود ندارد، اما بسیاری از افراد بر آنها باور دارند.

بسیاری از معلمان صرفا به این دلیل به این شایعات اعتقاد دارند که در دوره های آموزشی به آنها گفته شده است، و والدین نیز معمولا به این دلیل به این شایعات اعتقاد دارند زبان آشنایان و دیگران شنیده اند.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما به برخی از شایعه هایی که درباره تحصیلات وجود دارد می پردازیم. این شایعات شامل موارد زیر می باشند:

مشق بیشتر به معنای یادگیری بیشتر است

تحقیقات نشان داده که مشق و تمرین بیش از حد مورد نیاز در درس هایی نظیر علوم، زبان و تاریخ تاثیربسیار کمی داشته و در برخی مواقع هیچ اثری بر روی یادگیری دانش آموزان نداشته است. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که تمرین و مشق بیش از حد باعث افزایش استرس در دانش آموز شده و در برخی موارد نیز منجر به عوارض جسمانی در وی شده است.

کودکانی که در خانواده های ثروتمند زندگی می کنند یادگیری بهتری دارند

اگر چه منابع مالی می تواند با استفاده از عواملی مانند معلمان خصوصی و غیره به یادگیری دانش آموزان کمک کند، اما تحقیقاتی که در زمینه آموزش کودکان صورت گرفته است نشان می دهد که وضعیت مالی بهتر صرفا به معنای داشتن کودکان باهوش تر نیست.

کلاس های کوچک تر باعث پیشرفت بیشتر می شوند

در سال 2015 تحقیقاتی درباره اندازه کلاس ها و یادگیری کودکان توسط اریک هانوشک انجام شده است، و طبق این تحقیقات ثابت شده است که تنها 11 درصد از کلاس هایی که اندازه کوچکتری نسبت به بقیه کلاس ها داشته اند باعث افزایش یادگیری کودکان شده اند. همچنین این درحالی است که تحقیقاتی که توسط کارولین هاکسبی صورت گرفته است نشان می دهد که هیچگونه ارتباط مستقیمی میان سایز کلاس ها و یادگیری کودکان وجود ندارد.

اکثر معلمان اهمیت چندانی به کودکان نمی دهند

اگر چه ممکن است برخی از معلمان از کیفیت لازم برای تدریس برخوردار نباشند، اما در اکثر مواقع هنگامی که نتیجه ی سال تحصیلی دانش آموزان آنطور که انتظار میرفت نیست، این به معنای بی توجهی معلمان نمی باشد. در حقیقت، معلمان اکثرا به این دلیل به سراغ این شغل می روند که به دیگران اهمیت می دهند.

کودکانی که امکانات کمتری دارند ظرفیت یادگیری پایین تری دارند

کودکانی که امکانات کمتری دارند و از نظر مالی یا اجتماعی دچار چالش می باشند، اگر چه ممکن است دچار مشکلاتی نظیر استرس و اضطراب، عدم کنترل رفتار، واکنش منفی در برابر قانونمندی داشته باشند و یا به کل ترک تحصیل کنند، اما هیچکدام از این عوامل به آن معنا نیست که این افراد ظرفیت یادگیری پایین تری نسبت به بقیه دانش آموزان دارند.  



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات