پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ویژگی های یک مشاور خوب

رویکردهای رواندرمانی در سالهای بعد از فروید شروع شده اند. اکنون روان درمانی   انواع مختلفی دارد

مشاوره و رواندرمانی خوب چگونه است؟

رویکردهای رواندرمانی در سالهای بعد از فروید شروع شده اند. اکنون روان درمانی   انواع مختلفی دارد:
۱. روانکاوی ناخودآگاه شما را بررسی می کند.
۲. رفتارگرایان رفتار را تغییر می دهند.
۳. درمانگر شناختی با افکار غیر منطقی چالش می کند.
۴. انسان گرایان  فضای ایمنی را برای مراجع  تهیه می کنند که در آن مراجع می تواند گرایش به خودش را فعال کند.
۵.  درمان وجودی یافتن  معنای خود و زندگی را در تشویق می کند.
۶.  واقعیت درمانی مردم را به سوی انتخاب رفتارهایی که ارتباط مراجع با دیگران را تسهیل می کند  هدایت می کند. 
۷. درمانگر فمینیست به مراجع نشان میدهد چگونه مشکلات شخصی به دلیل ظلم و ستم سیاسی مرد سالاری و غیره است.
در این محیط زیستی غنی، هیچ تئوری یا تکنیک درمانی واحدی در درمان وجود ندارد که بتواند تمامی مشکلات مراجع را تغییر داده و درمان کند. وابسته به زمینه خاص - زمان و مکان و  چگونگی و شدت مشکل روانی روش درمانی انتخاب میشود.  رویکردها و مداخلات متعدد ممکن است موثر یا بی اثر  باشند. با توجه به  تعدد انتخابها مراجعین چگونه می توانند مشاوره و درمان خوب و مناسب را انتخاب کنند؟

علی رغم تنوع سطحی، همه درمانهای خوب در چندین اصول اساسی مشترک هستند..این عوامل مشترک در واقع مسئول بسیاری از تغییرات هستند که در درمان اتفاق می افتد.

 

ویژگی های مشاوره و رواندرمانی خوب

۱. درمان خوب  رابطه دوستانه نیست.

بین دوستی و درمان تفاوت هایی وجود دارد. در رابطه دوستانه شما ممکن است روابط چندگانه با دوستان خود داشته باشید. شما می توانید با آنها تجارت کنید، از آنها پول قرض کنید، رابطه جنسی با آنها داشته باشید. ولی با مشاور و درمانگر خود، فقط می توانید رابطه علمی و  درمانی داشته باشید. درمانگر شما میتواند کاملا دوستانه باشد، ولی او دوست شما نیست. اگر درمانگر شما دوست شما باشد، او دیگر درمانگر شما نیست.

۲. در روابط دوستانه شما و دوستانتان درخواستهای متقابل و مشابهی را از یکدیگر دارید. مشاوره و رواندرمانی چنین نیست.  هر عمل درمانگر می تواند به طور قانونی فقط به سمت یک هدف هدایت شود و به مراجع کمک می کند. 
۳. درمانگر اجازه ندارد از زمان درمان یا روابط درمانی برای تامین نیازهای خود سوء استفاده کند. اگر درمانگر شما از هر زمان دیگری برای کمک به دیگران از زمان درمان استفاده کند، پس آنچه که انجام می دهند، درمان خوبی نیست.

۴. درمان خوب مبتنی بر شواهد و مدارک است.

در درمان خوب سوابق مراجع ثبت و نگهداری می شوند ، درمان خوب اتصال داستان به الگوها، تولید فرضیه ها و آزمایش این فرضیه ها  است. درمان خوب اشتباهات خود را تصحیح می کند. در حالی که درمان خوب به دنبال تقویت امید و تغییر انتظارات است، وعده هایش به واقعیت ها و مدارک علمی وابسته است. اگر درمانگر شما موفقیت را تضمین کند یا وعده تغییر شخصیت شما را بدهد ممکن است وعده او واقعی نباشد.

درمان خوب نوعی هنر است. رواندرمانی نوعی ارتباط ذهنی بین دو انسان است و به همین علت پویا، خلاق و منحصر به فرد است. اما هنر درمان خوب باید با علم هماهنگ باشد. آنچه که درمانگر به مشتری می گوید خصوصا مسیر درمان  توضیحات و مداخلات - باید بر اساس تحقیقات علمی، تا آنجا که چنین تحقیقاتی وجود دارد، باشد. درمان خوب با اطلاعات علمی، دانش یا شواهد علمی تضاد ندارد درمان خوب، ساده و آسان و قابل فهم است.

۵. درمان خوب اعتبار و ارزش اساسی انسان را تأیید می کند و انسان دوستانه است.

درمان خوب  برای افزایش سلامت روانی طراحی می شود. سلامت روان، با این حال، یک مقصد نیست،  یک هدف به خودی خود، نه جایی که شما وارد می شوید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات