پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

دلایل خر و پف کردن

خر و پف کردن گاهی اوقات ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در سلامت شما شود

دلایل خر و پف کردن

همه ی افراد ممکن است گاها در هنگام خواب خر و پف کنند، و این امر معمولا مسئله ای نیست که باعث نگرانی افراد شود. اما اگر شما بیش از حد معمول و هر شب در هنگام خواب خر و پف کنید، علاوه بر ایجاد مزاحمت برای دیگران، ممکن است باعث کاهش کیفیت خواب خود شما شود که می تواند باعث خستگی و کوفتگی شما در طول روز، کاهش کیفیت و توانایی های کاری شما و افزایش ریسک ابتلا به بیماری های سلامتی در شما شود.

و اگر خر و پف کردن شما مزاحم خواب شریک زندگی شما شود و او را بیدار نگه دارد، این امر ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در رابطه ی شما با او نیز بشود. اما دلیل این خر و پف ها چیست؟ در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا برخی از دلایلی که باعث می شود افراد در هنگام خواب خر و پف کنند را با شما به اشتراک بگذاریم زیرا خر و پف کردن گاهی اوقات ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در سلامت شما شود. دلایل خر و پف کردن معمولا شامل موارد زیر می باشند:

افزایش سن

به طور کلی هرچه سن شما افزایش پیدا می کند، گلوی شما باریک تر می شود، و تونوس عضلانی در گلوی شما کاهش پیدا می کند. اگر چه در علم پزشکی هنوز راهی برای درمان افزایش عمر پیدا نشده است، اما تغییراتی در سبک زندگی، عادت های خواب جدید و ورزش های مربوط به گلو همگی می توانند باعث جلوگیری از خر و پف کردن شما شوند.

مشکلات چاقی و اضافه وزن

بافت چربی و تونوس عضلانی ضعیف می توانند تا حد زیادی به خر و پف کردن شما مربوط باشند. حتی اگر افراد صرفا دچار اضافه وزن نباشند، وجود چربی در ناحیه ی گردن در این افراد می تواند باعث خر و پف کردن در آنها شود. بنا بر این گاهی اوقات ممکن است ورزش کردن و کاهش وزن برای متوقف کردن خر و پف های شبانه کافی باشند.

ساختار های بدنی

به طور کلی راه های عبور هوا در مردان باریک تر از زنان می باشد و به همین دلیل خر و پف کردن در مردان شایع تر از خر و پف کردن در زنان است. داشتن گلوی باریک، شکاف کام (لب شکری)، بینی بزرگ و دیگر ساختار های فیزیکی که به خر و پف کردن مربوط هستند معمولا ارثی می باشند. اگر چه شما کنترلی بر روی ساخار بدنی خود و یا جنسیت خود ندارید، اما همانطور که گفته شد، با استفاده از تغییراتی در سبک زندگی، تغییرات عادات و زمان خواب و ورزش های مخصوص گلو می توانید از بروز خر و پف های شبانه جلوگیری کنید.

دخانیات و مصرف الکل

سوء مصرف نوشیدنی های الکلی، استعمال دخانیات و برخی از دارو ها مانند آرام بخش ها نظیر لورازپام و دیازپام می تواند باعث بی حسی عضلات شود که همین امرمی تواند با خر و پف های شبانه و در طول خواب ارتباط داشته باشد.

حالت های خواب

خوابیدن صاف و بر روی گردن می تواند باعث شود که گوشت های اطراف گردن راه های هوایی را مسدود کنند و باعث ایجاد صدا در هنگام نفس کشیدن شوند. بنا بر این تغییر حالات خوابیدن می تواند یکی از راه های جلوگیری از خر و پف باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات