پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روش های درمان خر و پف

مطالعات نشان داده که خر و پف کردن گاه می تواند یک امر مهم و نشانه ای از یک بیماری در بدن باشد

روش های درمان خر و پف

شما نیز ممکن است جزء 45 درصد بزرگسالانی که گاها خر پف می کنند باشید، یا حداقل ممکن است فردی را بشناسید که در هنگام خواب خر و پف می کند. اگر چه افراد گاها با مسئله ی خر و پف با طنز برخورد می کنند و ممکن است آن را به سخره بگیرند، اما مطالعات نشان داده که خر و پف کردن گاه می تواند یک امر مهم و نشانه ای از یک بیماری در بدن باشد که علاوه بر تاثیر گذاری بر روی خود فرد، می تواند باعث تخریب روابط او نیز بشود.

برای مثال، هنگامی که یکی از زوجین در هنگام خواب خر و پف می کند، این امر می تواند باعث شود که دیگری نتواند خوابی با کیفیت در شب را تجربه کند، و همین امر می تواند باعث شود که زوجین اتاق خواب خود را از یکدیگر جدا کنند.

نه تنها خر و پف کردن هنگام خواب می تواند باعث ایجاد مزاحمت برای افراد شود، بلکه تحقیقاتی که در زمینه خواب و مشکلات آن صورت گرفته است نشان می دهد که 75 درصد از افرادی که در خواب خر و پف می کنند دچار آپنه خواب انسدادی هستند که در آن، افراد در هنگام خواب با مشکلات تنفسی رو به رو می شوند. این بیماری می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. 

اما چطور می توان از خر و پف در شب جلوگیری کرد؟ در مقاله ای که اکنون در حال مطالعه ی آن می باشید، ما به برخی از درمان های آسانی که افراد می توانند برای جلوگیری از به وجود آمدن خر و پف در شب از آنها بهره مند شوند پرداخته ایم تا با استفاده از آنها بتوانید کیفیت خواب، سلامتی و روابط خود را بهبود ببخشید. این درمان ها شامل موارد زیر می باشند:

حالت خواب خود را تغییر دهید

یکی از درمان های ساده ای که افراد می توانند برای جلوگیری از به وجود آمدن خر و پف از آن استفاده کنند این است که حالتی که در شب در آن می خوابند را تغییر دهند. به طور کلی، خوابیدن بر روی کمر و پشتتان، می تواند باعث شود که زبان و کام نرم شما بر روی دیواره ی گلوی شما قرار بگیرد و باعث به وجود آمدن صدا در هنگام نفس کشیدن درخواب شود. بنا بر این خوابیدن به پهلو ها می تواند یکی از درمان های ساده ای باشد که می توانید از آن بهره مند شوید.

وزن خود را کاهش دهید

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما در جهت داشتن خوابی آسان کمک کند کاهش وزن است. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر چه کاهش وزن به داشتن خوابی بهتر کمک می کند، اما همیشه باعث متوقف شدن خر و پف نمی شود و همانطور که احتمالا مشاهده کرده اید، انسان های لاغر نیز ممکن است در خواب خر و پف کنند. به طور کلی اگر اخیرا دچار اضافه وزن شده اید و شروع به خر و پف کرده اید، اما پیش از آن در هنگام خواب خر و پف نمی کرده اید، در این صورت کاهش وزن می تواند برای شما موثر باشد.

از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید

یکی از دلایلی که افراد خر و پف می کنند نوشیدن نوشیدنی های الکلی و مصرف دارو های آرام بخش ها است. مصرف این مواد می تواند باعث شود که تونوس عضلانی در گلوی افراد نسبتا بی حس شود و احتمال خر و پف کردن در افراد افزایش پیدا کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات