پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نکاتی برای ترک مصرف الکل

ترک کردن مصرف الکل سخت ترین بخش این مشکل نیست

نکاتی برای ترک مصرف الکل

اختلال مصرف الکل اسمی است که پزشکان به شرایطی می گویند که شما نمی توانید مصرف الکل را متوقف کنید و هنگامی که نوشیدنی های الکلی مصرف نمی کنید دچار مشکلات احساسی مختلفی می شوید. ترک کردن مصرف الکل سخت ترین بخش این مشکل نیست. سخت ترین بخش کار افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل خواستن واقعی برای ترک الکل است. اما مشکل اصلی اینجاست که افراد می توانند و متاسفانه باز هم مصرف الکل روی می آورند.

اما چطور می توان مصرف نوشیدنی های الکلی را متوقف کرد؟ در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن هستید، قصد داریم تا به برخی از نکاتی که می تواند به افراد در امر ترک نوشیدنی های الکلی کمک کند پرداخته ایم. این راهکار های شامل موارد زیر می باشند:

اهداف خود را مشخص کنید

اهداف شخصی شما برای ترک کردن مصرف نوشیدنی های الکلی چیست؟ آیا به تازگی متوجه اثرات منفی نوشیدن الکل شده اید و قصد بهبود سلامت خود را دارید؟ آیا مایل هستید تا ظاهر خود و تصوری که از شما وجود دارد را بهبود ببخشید؟ آیا نوشیدن الکل باعث فاصله گرفتن و در معرض خطر قرار دادن رابطه ی شما با خانواده تان شده است؟ اهداف خود را بر روی کاغذ نوشته و مطمئن شوید که می دانید چرا می خواهید نوشیدن الکل را متوقف کنید.

از دیگران کمک بگیرید

نوشیدن الکل معمولا پدیده ای است که در حضور جمع و در میهمانی ها صورت می گیرد. به همین دلیل یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید این است دوستان و خانواده ی خود را در جریان گذاشته و به آنها بگویید که قوانین جدیدی درباره عادت های نوشیدنی خود در زندگی شخصی تان وضع کرده اید و از آنها در این مسیر کمک بخواهید. این کار می تواند به شما کمک کند تا برای مثال، در میهمانی هایی که این نوع نوشیدنی های در آنها سرو می شود حضور نداشته باشید.

روز بدون الکل داشته باشید

کاهش مصرف الکل نیز مانند کاهش چاقی یکی از اموری است که باید به تدریج رخ دهد و به همین دلیل، بسیاری از افراد تصمیم می گیرند تا آن را به تدریج کاهش دهند. یکی از کار هایی که می توانید در این مسیر انجام دهید این است که یک روز در هفته را به روز بدون الکل اختصاص دهید و در آن به طور کل از نوشیدن و مصرف الکل خودداری کنید. هنگامی که تحمل این یک روز برای شما آسان تر شود، به تدریج آن را به دو روز، سه روز و یک هفته افزایش دهید. به یاد داشته باشید که تقسیم کردن یک هدف بزرگ به هدف ها و قدم های کوچک به هیچ وجه کار بی ارزشی نیست.

محرک های خود را شناسایی کنید

چه مواقعی ترجیح می دهید تا به مصرف الکل مشغول شوید؟ هنگامی که تنها هستید، یا هنگامی که در میهمانی ها قرار می گیرید؟ مطمئن شوید که محرک های خود را شناسایی کرده و برنامه های ساده ای را برای جلوگیری از آنها طراحی کنید. برای مثال می توانید نوشدنی های دلچسب و بدون الکلی را برای خود محیا کرده و در زمان تنهایی خود به نوشیدن آنها مشغول باشید. همچنین می توانید عادت های متفاوتی را با عادت های نوشیدن خود جایگزین کنید. برای مثال می توانید از فعالیت های محبوب خود مانند مطالعه کردن، ورزش کردن و یا نقاشی کردن استفاده کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات