پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

با برخی از عقده های رونی آشنا شوید

عقده های روانی می توانند بر روی نحوه ی دید یک شخص نسبت به خودش و نحوه ی رفتار یک شخص با دیگران داشته باشند

عقده های روانی که ممکن است زندگی شما را مسموم کند

عقده های روانی (به انگلیسی Psychology Complex) می توانند بر روی نحوه ی دید یک شخص نسبت به خودش و نحوه ی رفتار یک شخص با دیگران داشته باشند و به طور کلی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی شخصی فرد نیز داشته باشند و عاملی برای ممانعت از داشتن یک زندگی مثبت برای فرد شود.

علی رغم پیشرفت های زیادی که در زمینه ی پزشکی صورت گرفته است، هنوز مشخص نیست که چطور یک شخص دچار یک عقده ی روانی می شود. مشخص نیست که افراد مبتلا به عقده ها با آنها متولد می شوند یا محیط پیرامون افراد که در آن زندگی می کنند و در آن رشد می کنند باعث می شود که این عقده ها در درون فرد شکل بگیرند. با این حال، برخی از عقده ها وجود دارند که شایع تر از دیگران هستند .

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از این عقده های روانی شایع بپردازیم. این عقده های روانی شامل موارد زیر می باشند:

 

عقده ی ادیپ

نام این عقده به اسطوره شناسی یونانی باز می گردد و همچنین یکی از قابل بحث ترین ایده های Sigmund Freud می باشد. طبق آنچه نقل شده است، اسطوره ی یونانی به نام ادیپ عاشق مادر خود می شود و برای به دست آوردن او مجبور می شود تا پدر خود را به قتل برساند.

 

عقده ی فاحشه

عقده ی فاحشه زمانی رخ می دهد که مردان، زنان را به عنوان یک فاحشه می بینند. به طور کلی این عقده مربوط به مردانی است که نمی توانند یک رابطه ی عاشقانه و جنسی سالم با شریک زندگی خود داشته باشند. این عقده ی روانی بیشتر در مردان به وجود می آید و در این صورت آنها نسبت به همه ی زنان بد بین می شوند و نسبت به آنها تصورات غلط و اشتباهی پیدا می کنند.

 

عقده ی خدایی

عقده ی خدایی زمانی رخ می دهد که شخص تصور می کند دارای یک قدرت خدا مانند می باشد و هیچ دلیلی ندارد که برای اعمال خود به کسی پاسخ دهد. شما نیز ممکن است درباره جراحان یا مشاوران یا هر شخص بسیار موفق این را شنیده یا دیده باشید که در اوج موفقیت خود دارای عقده ی خدایی می شوند. این عقده ی روانی در فیلمی به نام Malice نیز نمایش داده شده است. در این حالت، شخصی که دچار این اختلال است باور پیدا می کند که قوانین عام جامعه برای آنها استثنا بوده و به همین دلیل می تواند هر ریسک یا خطری را انجام دهد.

 

عقده ی شکنجه

عقده ی شکنجه نوعی دیگر از عقده ی روانی است که در آن، فرد مبتلا باور دارد که در خطر است، یا مشکل و خطری او را تحدید می کند چرا که شخصی قصد شکنجه و آزار و اذیت او را دارد. این افراد معمولا منزوی بوده و بر این باورند که هیچکس آنها را باور ندارد و به همین دلیل، رفتار های پارانوید به تدریج در آنها دیده می شود. شخص مبتلا ممکن است احساس کند که یک شخص یا حتی یک گروه از افراد سعی در مورد هدف قرار دادن و آزار و اذیت او دارند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات