پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سندروم الودینیا چیست؟

الودینیا که به انگلیسی به آن Allodynia می گویند، نوع غیر طبیعی از درد می باشد

الودینیا چیست؟

الودینیا که به انگلیسی به آن Allodynia می گویند، نوع غیر طبیعی از درد می باشد که معمولا بر روی پوست می باشد و به وسیله ی چیزی احساس می شود که در حالت عادی باعث ایجاد درد نمی شود. این بیماری اغلب مربوط به بیماری یا سندروم فیبرومیالژی می باشد، و برخی از افرادی که دارای سندروم خستگی مزمن ( به انگلیسی Chronic Fatigue Syndrome) می باشند، این بیماری را نیز تجربه می کنند. از دیگر بیماری هایی که می توان آنها را مربوط به الودینیا دانست می توان به بیماری نوروپاتی و میگرن اشاره کرد.

انواع الودینیا

بیماری و سندروم الودینیا به طور کلی در سه نوع متفاوت شناخته می شوند. شما نیز ممکن است یک، دو یا تمام سه نوع آن را داشته باشید. انواع مختلف این بیماری شامل موارد زیر می باشند:

الودینیا لمسی

در این نوع از سندروم الودینیا، درد به وجود آمده در افراد به وسیله ی لمس کردن به وجود می آید. این لمس ممکن است به دلیل قرار گیری لباس بر روی آنها باشد ( مانند لباس های تنگ، لباس های زیر زنانه یا کش جوراب)، یا به دلیل بغل کردن باشد یا شخصی به این افراد به آرامی دست بزند.

الودینیا مکانیکی

در این نوع از بیماری، حرکاتی که بر روی پوست صورت می گیرد می تواند باعث ایجاد درد در افراد مبتلا به این نوع بیماری شود. این حرکت ها ممکن است به وسیله ی یک حوله هنگام خشک کردن شخص باشد، یا به وسیله ی یک پتو یا حرکت شانه یا برس باشد و در برخی از موارد نیز دیده شده است که فرد مبتلا به این بیماری حتی از حرکت باد به وجود آمده توسط پنکه بر روی پوست خود نیز احساس درد کرده است.

الودینیا دمایی

در نوع سوم از بیماری الودینیا، درد به وجود آمده برای شخص می تواند به دلیل احساس دمای بالا یا سرمایی باشد که به صورت عادی نمی تواند باعث به وجود آمدن آسیبی برای پوست فرد شود. دستان و پا های فرد مبتلا به این بیماری می تواند دچار احساس سوختگی شود، یا ممکن است به شدت داغ شود و باعث ایجاد درد در فرد کند ( خارج از بحث این بیماری لازم به ذکر است که اگر دست ها و پا های شما در صورت قرار گرفتن در معرض سرما تغییر رنگ به سمت آبی می دهند، لازم است که با پزشک خود مشورت کنید چرا که این بیماری می تواند نشانه ای از یک بیماری دیگر به نام سندروم رینود باشد).

درک کردن این مسئله برای افراد عادی و حتی افراد دارای این بیماری نیز سخت است که چطور چیز های بی ضرر مانند لمس یک پتو می تواند باعث به وجود آمدن چنین دردی در افراد شود. با این حال، علم روانشناسی و پزشکی توانسته اند ثابت کنند که این درد یک توهم نبوده و یک درد واقعی است و به این معنا نیست که افراد دارای این بیماری دیوانه هستند و یا مبتلایان به آن یک درد «عادی و طبیعی» را بزرگ جلوه می دهند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات