پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

 آنچه باید درباره الودینیا بدانید

سر درد ها می توانند اعصاب شما را آنقدر حساس کنند که حتی یک لمس ساده نیز برای شما دردناک باشد

 آنچه باید درباره الودینیا بدانید

سر درد های میگرنی می توانند باعث به وجود آمدن دردی شدید و غیر قابل تحمل در ناحیه سر شوند. این سر درد ها می توانند اعصاب شما را آنقدر حساس کنند که حتی یک لمس ساده نیز برای شما دردناک باشد. این بیماری الودینیا نامیده می شود که به معنای «درد های دیگر» می باشد. حدود 80 درصد از افرادی که دارای میگرن هستند، هنگام بروز حملات درد، می توانند درد ناشی از بیماری الودینیا را نیز احساس کنند.

همه ی ما می دانید که درد دارای احساس نا خوشایندی می باشد؛ اما این درد یک نعمت و حس مفید است. این حس اساسا به شما اخطار می دهد که بدن شما آسیب دیده است و باید فورا انجام هر کاری که باعث به وجود آمدن این درد شده است را متوقف کنید و در صورت نیاز به یک درمان سریع دسترسی پیدا کنید.

 با این حال، الودینیا دردی است که به دلیل این موارد به وجود نمی آید. شما ممکن است در صورتی که بیماری ای داشته باشید که بتواند به اعصاب شما آسیب بزند (نظیر دیابت) نیز ممکن است دچار این نوع از بیماری عصبی بشوید.

دلایل به وجود آمدن الودینیا

آنچه باید بدانید این است که بیماری میگرن، بیماری نیست که تنها مربوط به سردرد باشد.  میگرن یک بیماری پیشرفته تر و بزرگتر است، که سر درد تنها یکی از عوارض آن می باشد. هنگامی که فردی دچار بیماری میگرن باشد، مغز وی ماده ای شیمیایی آزاد می کند که باعث می شود اعصابی که در اطراف مغز قرار دارند، سیگنال ها و پیام هایی را به سیستم عصبی مرکزی شما بفرستند که همین امر می تواند باعث به وجود آمدن سر درد های شدید شود.

هنگامی که این سیگنال ها برای یک ساعت یا بیشتر فرستاده می شوند، اعصاب شما دارای حساسیت بیش از اندازه ای می شوند، و همین امر باعث می شود که حتی سیگنال های معمولی، مانند یک لمس کردن ساده ی دست بر روی شانه یا صورت شما نیز بسیار دردناک به نظر برسد.  

برخی از دلایلی که می تواند باعث به وجود آمدن بیماری الودینیا شوند شامل موارد زیر می باشند:

  • دریافت تصاویر محرک مانند خط های راه راه، و خاموش و روشن شدن چراغ ( فلاش نوری) در هنگام سر درد میگرنی.
  • داشتن بیش از 15 سر درد در طول ماه.
  • داشتن سر درد های شدید میگرنی.
  • داشتن سر درد های میگرنی برای سالیان سال.
  • چاقی و اضافه وزن.
  • استفاده از دخانیات.
  • افسردگی .
  • اختلالاتی نظیر اختلال اضطراب فراگیر.

درمان الودینیا

یکی از راه های درمان الودینیا این است که شما بتوانید عوارض و نشانه های میگرن را هر چه سریعتر درمان کنید. برخی از دارو های مربوط به میگرن، نظیر دارو های تریپتان، معمولا برای افرادی که دارای بیماری الودینیا هستند کارساز نمی باشند. در عوض، پزشک شما ممکن است به شما داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تزریق کند که معمولا با نام های دی هیدروارگوتامین ( به انگلیسی Dihydroergotamine) شناخته می شوند. پس از اینکه سر درد شما برطرف شود، درد الودینیا نیز معمولا آرام می شود، اما در برخی از موارد نادر نیز دیده شده است که الودینیا پس از درمان سر درد نیز از بین نرفته است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات