پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلال خلق اخلال گر

همچنین کودکان مبتلا به این بیماری، در فاصله ی بین دو عصبانیت خود نیز معمولا بسیار تحریک پذیر می باشند

اختلال خلق اخلال گر چیست؟

اختلال خلق اخلال گر ( به انگلیسی Disruptive Mood Disorder) یک نوع بیماری روانی به حساب می آید که در آن، یک کودک به طور شدیدی تحریک پذیر است، و ممکن است به صورت گاه و بی گاه دچار عصبانیت های شدیدی شود که خارج ازکنترل خودش می باشد. کودکی که  دچار بیماری خلق اخلال گر باشد، دچار نا توانی در کنترل احساسات مربوط به سن خود می باشد. همچنین کودکان مبتلا به این بیماری، در فاصله ی بین دو عصبانیت خود نیز معمولا بسیار تحریک پذیر می باشند. در همین خصوص می توانید مقاله ای را درباره اینکه چطور کودک را تنبیه کنیم را بررسی کنید.

اختلال خلق اخلال گر یک نوع اختلال جدید و تازه کشف شده است که مربوط به کودکانی است که پیش از این با بیماری اختلال دو قطبی کودکان ( به انگلیسی pediatric bipolar disorder) شناخته می شدند. با این حال مشکلی که این بیماری داشت این بود که کودکان مبتلا به آن، نشانه های بیماری دو قطبی کودکان مانند شخصیت متغیر یا اپیزود مانیک را دارا نبودند.

عوامل خطر مربوط به خلق اخلال گر

کودکانی که دارای سابقه ی حساسیت بیش از حد باشند، معمولا دارای احتمال قوی تری برای داشتن بیماری یا اختلال خلق اخلال گر می باشند. این امر شامل کودکانی می باشد که از سنین بسیار پایین دارای مشکلات زیادی برای تحمل خستگی، یا کنار آمدن با تغییرات مختلف داشته اند و به راحتی کنترل خود را از دست میداده اند.

همچنین برخی اوقات کودکانی که دارای نشانه هایی از بیماری ADHD یا بیش فعالی، یا دارای اختلال اضطراب هستند نیز ممکن است دارای اختلال خلق اخلال گر نیز بشوند.

بر اساس تحقیقات و آزمایش های صورت گرفته در زمینه ی این اختلال روانی، ثابت شده است که بیماری خلق اخلال گر بیش از دختران، در کودکان پسر رخ می دهد.

تشخیص بیماری خلق اخلال گر

هنگامی که پزشکی به وجود بیماری خلق اخلال گر در یک کودک مشکوک باشد، در اکثر مواقع به دنبال تعداد دفعات حملات خشم در کودک می گردد. معمولا تعداد مورد نظر برای تشخیص این بیماری می تواند به صورت کلی 3 حمله خشم در هفته و حد اقل برای یک سال باشد. علاوه بر آن، یکی دیگر از شاخص های تشخیص این بیماری این است که کودک در میان حملات خشم خود، رفتار و خلق و خویی تحریک پذیر و عصبی داشته باشد.

نشانه های مورد نظر باید دائمی و در طول سه ماه یا بیشتر بدون توقف صورت بگیرد. همچنین حملات خشم یا حالات عصبی فرد در صورتی که بیش از چند ساعت یا تا آخر روز به طول بی انجامد، به احتمال زیاد نشانه ی این است که کودک مورد نظر دارای بیماری هایی نظیر شیدایی ( به انگلیسی mania) می باشد که حالتی نسبتا وخیم تر از بیماری خلق اخلال گر می باشد.

همچنین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیماری خلق اخلال گر پیش از سن 6 سالگی در فرد به وجود نمی آید، چرا که عصبی شدن و از کوره در رفتن جزء روند رشد کودک در این سنین می باشد. همچنین این بیماری بعد از سن 18 سالگی نیز در فرد به وجود نمی آید، بنا بر این کودکان از بین 6 سالگی تا 10 سالگی ممکن است دچار این بیماری شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات