پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اشتباهات فکری که می توانند زندگی شما را مختل کنند

حدود 222 هزار فیلسوف و شاعر وجود دارند که از زمان های قدیم می دانستند که افکار ما، بزرگترین و بدترین دشمنان ما می باشند

اشتباهات فکری

حدود 222 هزار فیلسوف و شاعر وجود دارند که از زمان های قدیم می دانستند که افکار ما، بزرگترین و بدترین دشمنان ما می باشند. از جمله این افراد می توان به شکسپیر اشاره کرد که در هملت می گوید:

هیچ چیز بد یا خوبی وجود ندارد، بلکه اینها همه ساخته ی ذهن ما هستند.

 

شناخت درمانی ( به انگلیسی Cognitive therapy) به افراد کمک می کند تا بفهمند که چه زمانی افکار منفی آنها، باعث می شود که آنها به سمت افسردگی یا اضطراب بروند. متخصصانی که در زمینه ی شناخت درمانی در مرکز Beck Institute فعالیت می کنند، هزاران مشکلات تفکری را معرفی کرده اند که باعث اخلال در زندگی افراد می شود. در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از شایع ترین مشکلات فکری که ممکن است برای شما نیز وجود داشته باشد بپردازیم تا شما نیز آنها را شناخته و سعی در بهبود آنها داشته باشید تا قدمی بزرگ برای زندگی خود بردارید. این مشکلات شامل موارد زیر می باشند:

همه چیز یا هیچ چیز

شما نمی توانید جنبه ی مثبت داشته های خود را مشاهده کنید. برای مثال، شما به این باور می رسید که اگر در کار خود ترفیع نگیرید، این به آن معنا است که مدیر شرکتی که در آن کار می کنید قصد دارد تا شما را اخراج کند.  این در حالی است که ممکن است برای مثال شما در پنج سال اخیر دو ترفیع گرفته باشید، یعنی بیش از هر کس دیگه ای که در بخش شما مشغول به کار است.

تعمیم مبالغه آمیز

در این مورد، شما همه ی اتفاقات بد را به صورت ده برابر بد تر برای خود تفسیر می کنید. برای مثال، شخصی که دارای این مشکل است ممکن است این باور را داشته باشد که اگر در یکی از امتحانات خود نتوانسته نمره ی مطلوبی بگیرد، دیگر نمی تواند هیچکدام از امتحانات خود را به خوبی پشت سر بگذارد.

بزرگنمایی یا کوچک نمایی

در این نوع از مشکلات فکری، شما ممکن است اشتباهات خود را بیش از حد بزرگ کرده و دستاورد های خود را بیش از حد کوچک به شمار بیاورید. برای مثال ممکن است شما تنها دو اشتباه لفظی در ارائه ی یک مطلب داشته باشید و به خود بگویید که کل این ارائه را نابود کرده اید. این ممکن است در حالی باشد که همه از ارائه ی شما لذت برده اند و رئیس شما نیز معتقد است که شما عالی عمل کرده اید.

اولیت قرار دادن دیگران

این مشکلی است که بسیاری از افراد دچار آن هستند. در این مورد، شما معمولا بر روی انتظارات و خواسته های دیگران تمرکز می کنید و نسبت به نیاز های خودتان توجه کمتری دارید. برای مثال، در محیط کارتان شما ممکن است احساس کنید که باید به همکارتان کمک کنید تا پروژه ی خود را به پایان برساند، و این در حالی است که این کار ممکن است باعث شود که شما از کار خودتان عقب بی افتید. حتی گاهی اوقات ممکن است که افراد انتظاری از شما نداشته باشند و شما احساس بی دلیل نسبت به آنها احساس مسئولیت کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات