پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شایعاتی درباره مغز

مغز اگر چه مهم ترین قسمت بدن انسان هاست، اما یکی از ناشناخته ترین آنها نیز می باشد

3 شایعه بزرگ درباره مغز

مغز اگر چه مهم ترین قسمت بدن انسان هاست، اما یکی از ناشناخته ترین آنها نیز می باشد. دانشمندان بسیاری از سال های بسیار دور سعی در کشف حقایق مغز انسان داشته اند که برخی از آنها موفقیت آمیز و برخی دیگر نیز باعث شده اند تا شایعاتی درباره مغز انسان به وجود بیاید.

در مقاله ای که اکنون در حال مطالعه آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از این شایعات پرداخته و حقیقت هایی که درباره آنها وجود دارد را با شما به اشتراک بگذاریم. این شایعات شامل موارد زیر می باشد:

انسان تنها از 10 درصد از مغز خود استفاده می کند

شایعه ی استفاده ی تنها 10 درصد ( یا گاها 5 یا 20 درصد) از مغز شایعه ای است که بسیاری از افراد به آن اعتقاد دارند. البته نمی شود نقش رسانه ها و فیلم هایی که در این باره ساخته شده اند، نظیر فیلم هایی از جمله  Limitlessرا نیز نادیده گرفت. در کلاس های درس، معلمان و آموزگاران سعی می کنند تا با استفاده از این شایعه دانش آموزان را متقاعد کنند که سخت تر تلاش کنند، اما استفاده از این شایعه باعث نمی شود که «قسمت غیر فعال» ذهن آنها فعال شود.

افراد باید پیش از فراگیری زبان جدید، یک زبان را کامل یاد بگیرند

تحقیقات نشان داده است که کودکانی که زبان انگلیسی را در کنار زبان فرانسوی یاد می گیرند، اگر چه ممکن است روند پیشرفت یادگیری آنها کندتر پیش رود، اما این دو زبان را با یکدگیر اشتباه نمی گیرند و قاطی نمی کنند.

این ایده که زبان ها ممکن است با یکدگیر تداخل ایجاد کنند، نشان می دهد که قسمت های مختلف مغز برای منابع رقابت می کنند. در حقیقت، کودکانی که دو زبان را حتی به صورت همزمان یاد می گیرند، بهتر ساختار های کلی دو زبان را فرا خواهند گرفت.

ما تنها دارای پنج حس می باشیم

شکی در اینکه حس های اصلی که شامل بینایی، بویایی، شنوایی، چشایی و لامسه هستند، حواس اصلی ما می باشند وجود ندارد. اما قطعا ما انسان ها راه های بسیار بیشتری برای حس کردن دنیایی که در آن هستیم وجود دارد. حس عمقی ( به انگلیسی Proprioception) حسی است که مربوط به این است که بدن ما در چه حالتی قرار گرفته است. همچنین دیگر حس هایی که می توان نام برد حس درد یا Nociception، و حس تعادل که مربوط به گوش میانی است می باشند.

با این حال، در مقایسه با دیگر جانوران، انسان ها دارای حس های کمتری می باشند. برای مثال، خفاش ها و دلفین ها برا یافتن طعمه های خود از سونار استفاده می کنند. برخی از پرندگان و حشرات می توانند نور های فرابنفش را مشاهده کنند. مار ها می تواند دمای بدن طعمه هایی که خونگرم هستند را تشخیص دهند. موش ها، گربه ها و شیر های دریایی و برخی دیگر از موجوداتی که دارای موی پوزه یا سبیل هستند می توانند با استفاده از این مو ها حرکت اجسام دور خود را احساس کنند. کوسه ها می توانند میدان های الکتریکی را در زیر آب حس کنند، و همچنین، ماهی ها، لاکپشت ها و حتی باکتری های دریایی می توانند میدان های مغناطیسی را احساس کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات