پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انواع تست هوش

به توانایی ارگانیزم در سازگاری با محیط هوش گفته میشود

تعریف هوش

 به توانایی ارگانیزم در سازگاری با محیط هوش گفته میشود. سازگاری با محیط به عوامل زیر وابسته است:
۱. استعداد ژنتیکی فرد که بر روی سخت افزار مغز تاثیر می گذارد.
۲. نوع تربیت و آموزشهایی که فرد در گذشته تجربه کرده است.
۳. سلامت جسمی و روانی
۴. اراده و پشتکار

بدون تردید میتوان گفت که همه آدمها علاقه دارند که هوش بالایی داشته باشند و بتوانند مشکلات زندگی را به خوبی درک کرده و از قدرت تحلیل بالایی برخوردار باشند. اولین قدم برای افزایش میزان هوش مان این است که بدانیم بهره هوشی ما چقدر است و کدام نوع از هوش ها در ما میزان بیشتری دارد. پس ابتدا میزان بهره هوشی خود را می سنجیم و سپس به دنبال این هستیم که هوش هیجانی، هوش اجتماعی، هوش موسیقایی، هوش درون فردی، هوش برون فردی و غیره در وجود ما تا چه میزان وجود دارد. برای سنجش همه انواع این هوش‌ها تست های خوبی طراحی شده اند.
 

تست هوش

برای اندازه گیری هوش تست های متنوعی  وجود دارد که هر یک هوش را از دید جداگانه و متفاوت مطرح می کند و تابع نظریه خاصی هستند. با این حال هرکدام از آزمون ها می تواند استعدادهای خاصی را اندازه گیری کند که نتایج تحصیلی را بهتر پیش بینی کنیم.


تست هوش

آزمون های هوش دو قسمت است:

۱. قسمت فردی
۲. قسمت گروهی

به عبارت دیگر اجرای آزمون ها به شکل فردی یا گروهی است.


انواع آزمون های هوش

۱. تست هوش وکسلر .وکسلر یکی از مهم ترین و کاربردی ترین آزمون در سنجش هوش کودکان پیش دبستانی، دبستانی و بزرگسالان است. ولی هوشهای خیلی پایین یا خیلی بالا توسط این تست اندازه گیری نمی شوند.

۲. تست هوش استنفورد بینه. این تست به اندازه تست وکسلر اعتبار دارد و هوشهای خیلی پایین و خیلی بالا را هم اندازه گیری می کند.

۳. تست هوش آدمک گودیناف .آزمون ترسیم آدمک از آزمون های جهانی، راحت و مطمئن است. و برای افراد بی سواد و کودکان مناسب است.هدف اصلی این آزمون، تعیین سن عقلی و بهره هوشی کودک است .برای کودکانی که زبان نمی دانند یا نمی توانند صحبت کنند مناسبتر است .سن اجرای این آزمون ۳ تا ۱۳ سال است.

۴. آزمون هوش ریون. آزمون هوشی ماتریس های پیشرونده ریون یکی از بهترین آزمون های هوشی است. این آزمون برای سنجش و اندازه گیری هوش کلی است. ولی اجزا و انواع هوش را نمی سنجد.

۵. آزمون مستقل از فرهنگ کتل. آزمون کتل برای اندازه گیری هوش عمومی ساخته شده است.

۶.تست هوش نظامی آلفا. این تست برای نظامیان طراحی شده است.

۷. تست هوش چندگانه گاردنر. این تست هوش را به ۸ نوع تقسیم بندی می کند که عبارتند از:
۱‌ هوش ریاضی
۲. هوش درون فردی
۳. هوش میان فردی
۴. هوش دیداری فضایی
۵. هوش موسیقیایی
۶. هوش طبیعت گرا
۷. هوش کلامی
۸. هوش جنبشی بدنی
تست های هوش دیگری وجود دارد که کاربرد زیادی ندارند. سایر آزمون ها ممکن است با توجه به فرهنگ ما کاربردی نداشته باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات

by : Guest On 11 Jul 2020
عالیست