پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روان‌ درمانی تحلیلی چیست؟

درواقع روان ‌درمانی به معنای درمانی برای ذهن است منشأ روان‌ درمانی روان‌ کاوی است

روان‌ درمانی تحلیلی چیست؟

درواقع روان ‌درمانی به معنای درمانی برای ذهن است منشأ روان‌ درمانی روان‌ کاوی است. صحبت درمانی که اولین بار به وسیله زیگموند فروید ابداع شد درنتیجه لغت روان ‌درمانی به اشاره به درمانی دارد که مبتنی بر صحبت کردن است اما منظور هر نوع صحبت کردن نیست برای این‌که صحبت روان‌درمانی باشد باید اولاً یک درمان باشد، ثانیاً به وسیله یک فرد آموزش‌دیده حرفه‌ای اجرا شود، ثالثاً در محدوده چارچوبی مشخص باشد و سپس به‌ منظور بهبود سلامت روحی و عاطفی بیمار باشد.

 پس اصل روان پویایی به چه معناست؟ شما احتمالاً بارها این لغت را شنیده‌اید اما معنای روان پویایی چیست روان یا سایک (psych) از لغت یونانی به معنای جان گرفته شده و در اینجا به معنای ذهن و روان است.

 کلمه پویا از لغت یونانی داینامیک می آید که به‌معنای قدرت و در اینجا به معنای نیروی فیزیکی درحال حرکت است به زبان ساده لغت پویایی روان اشاره به نیروهای در حال حرکت ذهن دارد‌ فروید این لغت را ابداع کرد و متوجه شد که بر خلاف مفهوم سازی قبلی ذهن مدام در حال تغییر است. عناصر ناخودآگاه می توانند به داخل خودآگاه و در جهت عکس فوران کنند در حالی که آرزوها و بازداری های نیرومند می توانند با سرعت زیاد با یکدیگر برخورد کنند و نیروی روانی معادل برخورد ذرات ریز اتمی آزاد کنند.

فروید متوجه شد که عناصر ذهنی نه ‌تنها در حرکت هستند بلکه بیشتر این فعالیت ذهنی عنان گسیخته خارج از حیطه آگاهی در جریان است. او این فعالیت ذهنی را ناخودآگاه نامید و چنین فرض کرد که ناخودآگاه می‌تواند بر افکار و احساسات و رفتار خودآگاه تاثیر بگذارد به ترتیب به دو تعریف می‌رسیم که اساس روان‌درمانی تحلیلی است.


اصل اول

 باور اصلی روان پویشی این است که فعالیت ذهنی ناخودآگاه افکار احساسات و رفتار خودآگاه ما را تحت تاثیر قرار می دهد.


اصل دوم

روان‌ درمانی تحلیلی به هر نوع درمانی اطلاق می‌شود که براساس باور اصلی روان پویشی باشد .حالا ناخودآگاه چیست؟ غالباً ما فعالیت ذهنی ناخودآگاه را ناخودآگاه می‌خوانیم احساسات خاطرات تعارضات شیوه‌های ارتباط با دیگران ارتباط ادراک خویشتن همه می توانند ناخودآگاه باشند و باعث بروز مشکلاتی در افکار و رفتار شوند افکار و احساسات ناخودآگاه از دوران کودکی ایجاد می شوند.
عناصر ناخودآگاه ترکیبی منحصر به ‌فرد از تجارب اولیه و عوامل سرشتی وراثتی هستند ما افکار احساسات و فانتزی های مان را خارج از آگاهی نگه می ‌داریم زیرا آگاهی از آن‌ها خطر و راف برآشفته شدن ما را به دنبال دارند آن‌ها ممکن است خیلی ترسناک یا تحریک‌کننده باشند یا ممکن است ما را سرشار از شرم یا بیزاری کنند.

 به همین دلیل، ما آن‌ها را به‌صورت ناخودآگاه درمی‌آوریم اما آن‌ها ناپدید نمی‌شوند بلکه پر از انرژی باقی می‌مانند و پیوسته برای رسیدن به آگاهی فشار وارد می‌کنند مطالب ناخودآگاه از مکان‌های مخفی ناخودآگاه‌شان بر ما اثر می‌گذارند و تأثیرشان را بر شیوه تفکر احساس و رفتار ما اعمال می کنند.

 یک قیاس خوب از اسطوره‌شناسی یونانی اینست زئوس خدای جوان از حکومت پادشاه پدر شاهی تیتان ها خسته شده بود بنابراین آن‌ها را در یک گودال بزرگ به نام تار تاروس دفن کرد در اعماق زمین آن‌ها دیگر خطری برای حکومت زئوس نداشتند ولی آیا واقعاً این‌طور بود؟

 آن‌ها در دیدرس نبودند ولی ناپدید نشده بودند و تصور می‌رفت که نعره هایشان موجب زمین‌لرزه و جزر و مد می شود به طریق مشابه افکار و احساسات ناخودآگاه نیز از دید راس پنهان هستند ولی همچنان به نعره زدن به شیوه خودشان ادامه می‌دهند و موجب ناراحتی و عذاب به شکل افکار و رفتار ناهنجار می شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات