پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلالات اضطرابی بر اساس DSM5

فوبیای خاص یعنی ترس بارز ومستعمر افراطی و غیرمنطقی از یک شی یا یک موقعیت مانند پرواز ،حیوانات، بلندی، تزریق و خون

طبقه ‌بندی اختلالات اضطرابی براساس DSM5

۱.اختلال اضطراب جدایی
۲. موتیسم انتخابی
۳. فوبیای خاص
۴.اضطراب اجتماعی
۵. اختلال هراس
۶. اختلال اضطراب منتشر
۷. اختلال اضطراب ناشی از داروها و مواد
۸. اضطراب ناشی از یک اختلال طبی دیگر

 ۹.اختلال اضطراب به گونه‌ای دیگر

فوبیای خاص یعنی ترس بارز ومستعمر افراطی و غیرمنطقی از یک شی یا یک موقعیت مانند پرواز ،حیوانات، بلندی، تزریق و خون. فرد خودش متوجه افراطی بودن ترس خود بوده و از آن اجتناب می کند.فوبیای اجتماعی ترس بارز و مستمر از یکی از چند موقعیت یا عملکرد اجتماعی است که در آن فرد با افراد نا آشنا مواجه است یا در معرض توجه و نگاه آن‌ها قرار دارد. این رویایی است که به اضطراب منجر می‌شود. فرد متوجه غیرمنطقی بودن ترس و هراس خود می باشد.

در اختلال اضطراب جدایی (separation anxiety disorder) اضطراب مفرط و از نظر رشدی نامتناسب در مورد جدایی از خانه یا کسانی که کودک نسبت به آن‌ها دلبستگی دارد با علائمی نظیر جدایی از خانه یا فرد مورد دلبستگی دلواپسی مستمر در مورد از دست دادن این فرد، امتناع و دودلی در رفتن به مدرسه به‌خاطر ترس از جدایی، دودلی در به خواب رفتن مگر نزدیک منبع وابستگی باشد، کابوس‌های تکرار شونده با محتوای جدایی حداقل به مدت چهار هفته و با شروع قبل از هیجده سالگی است.


در مورد موتیسم انتخابی ناتوانی مستمر در تکلم در موقعیت‌های اجتماعی خاص که در آن‌ها انتظار تکلم می رود نظیر مدرسه علی‌رغم تکلم در موقعیت‌های دیگر که موجب افت عملکرد تحصیلی شغلی شده حداقل مدت یک ماه دوام داشته باشد.

در اختلال هراس حملات وحشت ‌زدگی غیرمنتظره مکرر بدون عامل و محرک خارجی وجود دارد و نگرانی از وقوع حملات بیشتر هم وجود دارد اختلال هراس ممکن است آگورا فوبیا یا اختلال گذر هراسی را به همراه داشته باشه که عبارت است از ترس از وقوع حمله هراس در مکان‌هایی که امکان خروج و فرار از آن‌ها دشوار است مانند بازارهای شلوغ مترو.
در اختلال اضطراب منتشر اضطراب و تشویش مفرط در اکثر اوقات به مدتی بیش از شش ماه با احساس عصبانیت خستگی تحریک‌پذیری تحریک شدن و اختلال خواب وجود دارد. اختلال اضطراب منتشر ناشی از ماده یا مواد بدین شکل است که یک مواد یا ماده دارویی باعث آن می شود.

اضطراب ناشی از اختلال طبی دیگر نیز به این صورت است که یک بیماری طبی و پزشکی وجود دارد که باعث اضطراب شده و اختلال اضطراب نامتمایز هم به این شکل است که نمی دانیم که کدام یک از مواردی که گفته شد علت آن می باشد.

همچنین، به منظور درمان اختلالات اضطرابی، پزشکان و حوضه ی روان پزشکی از دارو و رواندرمانی استفاده می کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات