پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تجربه زندگی بدون استرس با انجام این کار ها

هنگامی که لذت استفاده از مواد مخدر برطرف شود، استرس دوباره به سراغ شما باز خواهد گشت

رهایی از استرس بدون مواد مخدر یا الکل

همانطور که ممکن است شک کرده باشید، استرس روزانه در زندگی می تواند باعث افزایش میزان وابستگی و مصرف مواد مخدر و مصرف نوشیدنی های الکلی شود، و دلیل آن نیز این است که بسیاری از این مواد می توانند اثرات استرس را کاهش داده یا خنثی کنند. برخی از مواد، مانند کوکائین، اثر استرس را خنثی نمی کنند، بلکه آن را به همراه سیستم قدرتمند پاداش دهی مغز (یا reward system) فعال می کنند. با این حال، هنگامی که لذت استفاده از مواد مخدر برطرف شود، استرس دوباره به سراغ شما باز خواهد گشت و تا زمانی که راهکار مناسبی برای استفاده از آن پیدا نکنید، شما را همراهی خواهد کرد.

بنا بر مطالبی که گفته شد، این امر که شما بتوانید یاد بگیرید تا با استرس خود بدون استفاده از مواد مخدر یا نوشیدنی های الکلی مقابله کنید، اهمیت بسیاری دارد و مطمئن باشید که این سعی شما ارزشش را خواهد داشت.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از راهکار هایی که می تواند برای رفع استرس به شما کمک کند را به شما معرفی کرده، و به شما کمک کنیم تا زندگی آرام تر و لذت بخش تری را بدون مواد مخدر تجربه کنید. این راهکار ها شامل موارد زیر می باشد:

 منبع استرس خود را پیدا کنید

چه چیزی بیشتر از هر چیزی «روی اعصاب شما» است؟ اگر شما یک عصای جادویی داشته باشید و بتوانید تنها یکی از منابع استرس خود را برطرف کنید، این منبع چه خواهد بود؟ تنها به شناسایی و به زبان آوردن اینکه مشکلات کاری، لباس های شسته نشده، امتحان پایان ترم یا بحث و مشاجره با اعضای خانواده باعث استرس گرفتن ما می شود می تواند به شما کمک کند تا به آن غلبه کنید.

آنچه می توانید کنترل کنید را شناسایی کنید

همه ی ما می دانیم که برخی از منابع استرس را نمی توانید کنترل کنیم، اما بسیاری دیگر را می توان تا حد زیادی کنترل کرد و آنها را کاهش داد. برای مثال، در صورتی که امتحان پایان ترمی که پیش رو دارید باعث استرس شماست، شما قدرت اینکه بدانید چه موقع و چه چیزی را مطالعه کنید را خواهید داشت.

 یا برای مثال اگر سینک ظرف شویی شما پر از ظرف شده است و این مسئله باعث استرس شماست، شما نهایت یک ربع زمان نیاز دارید تا آنها را شسته و یا از کسی کمک بگیرید، آنها را شسته و این منبع استرس را برطرف کنید.

نه گفتن را یاد بگیرید

این امر که سعی کنید افراد را خوشحال کنید و به احساسات آنها آسیبی وارد نکنید، می تواند به شما احساس خوبی بدهد، اما باید به یاد داشته باشید که گاهی گفتن «نه» نیز لازم است، و این امر که از زمان خود مراقبت کنید نیز امری ضروری است. به یاد داشته باشید که زمان شما نیز به اندازه ی زمان دیگران ارزشمند است. گفتن «نه» برای اولین بار اگر چه ممکن است امر آسانی نباشد، اما باید بدانید که آنقدر هم که فکر می کنید، احساسات دیگران با شنیدن این کلمه آسیب نخواهد دید.

وقتی را برای انجام کار هایی که از آنها لذت میبرید در نظر بگیرید

حتی اگر نیم ساعت وقت بگیرد، در نظر گرفتن و کنار گذاشتن زمانی برای انجام کار های لذت بخش خود، نظیر گیتار زدن، حل کردن جدول، باغبانی کردن یا تماشای یک قسمت از سریال محبوبتان، و یاد آوری اینکه لذت بردن چه حسی دارد، امری بسیار ضروری و مهم برای شما می باشد. وقت گذراندن برای درست کردن و مرتب کردن موهایتان، آواز خواندن، حرف زدن با دوستتان پای تلفن یا خواندن یک کتاب می تواند شما و ذهن شما را تازه کند و به شما یاد آوری کند که زندگی در حقیقت چقدر می تواند لذت بخش تر از مصرف مواد باشد. 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات