پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چطور می توان افراد را از مطالب خارج از آگاهی شان آگاه کرد

اگر معتقد هستیم که افکار و احساسات ناخودآگاه ما موجب رنج خود آگاه می شوند، باید به آنها دسترسی پیدا کنیم

چطور می توان افراد را از مطالب خارج از آگاهی شان آگاه کرد

اگر معتقد هستیم که افکار و احساسات ناخودآگاه ما موجب رنج خود آگاه می شوند، باید به آنها دسترسی پیدا کنیم. اما سوال این است که چگونه دسترسی به مواد ناخوداگاه شبیه سفر به قلمرو ناشناخته بدون داشتن نقش است، حتی اگر نقشه هم داشتیم قادر به فهمیدن یافته‌های مان نبودیم زیرا ذهن ناخودآگاه و ذهن خودآگاه به واسطه دارا بودن انواع متفاوتی از فرایندهای ذهنی از یکدیگر متمایز می شوند.

 ذهن ناخودآگاه توسط آنچه که آن را فرایند اولیه می‌نامیم اداره می شود؛ فرایندی غیر خطی و غیر کلامی که مثل رویاها است، در حالی که ذهن خودآگاه توسط فرآیند ثانویه مثل فکر خودآگاه خطی و کلامی است که کنترل می شود. در نتیجه به منظور فهم افکار و احساسات ناخودآگاه باید آنها را به شکلی قابل درک برای ذهن خودآگاه ترجمه کنیم. این کار را با کلمات انجام می‌دهیم.

 کلمات وسیله نقلیه از ذهن ناخودآگاه به ذهن خود آگاه هستند. کلمات را می توان مانند قایقی تصور کرد که اندیشه ها را بین قسمت‌های خودآگاه و ناخودآگاه ذهن می برد. همه ما این تجربه را داشته ایم که وقتی از کلمه برای شکل دادن به یک فکر نو ظهور استفاده می کنیم، اغلب یک تجربه «آهان فهمیدم» داریم.

این امر بسیار مفید است و می‌تواند باعث کاهش اضطراب شود. زمانی که ما برای توصیف یک فکر یا احساس کلمه ای در اختیار داریم، می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم، آن را در معرض موشکافی قرار دهیم و با استفاده از آن به درک کاملتری از خودمان برسیم.

بنابراین، با کلامی کردن ناخودآگاه آن را به هوشیاری می آوریم. در رواندرمانی تحلیلی برای قسمتهای مختلف ناخودآگاه اسم های مناسب گذاشته می شود و برای فرایندهای ناخودآگاه تفسیرهای مناسب شاخته می شود. شنیدن و فهمیدن این کلمات و تفسیرها باعث می شود عناصر ناخودآگاه وارد خودآگاه شود و در هشیاری خود حل و فصل شوند.

وقتی عناصر ناخودآگاه حالت کلامی خطی پیدا می‌کنند، یعنی وارد فرآیند ثانویه می‌شوند، توسط خود آگاه به راحتی درک می شوند. این درک باعث می گردد که عناصر ناخودآگاه تحمل شده یا پذیرفته شوند و بدین وسیله انرژی روانی آنها گرفته می ‌شود و فرد از اختلالات روانی به میزان بسیار زیادی احساس راحتی و رهایی می‌کند.

اما در بعضی اختلالات روانی این روش موثر نیست و یا تاثیر بسیار اندکی دارد بنابراین درمانگر در انتخاب این روش باید دقت کافی انجام داده و مناسب بودن این روش را برای مشکل مراجع خود بررسی کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات