پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

حمایت از کارکرد ضعیف شده ایگو

نظریه دوم اثربخشی درمانی این است که روان درمانی تحلیلی به تقویت کارکردهای بیماران کمک می کند

حمایت از کارکرد ضعیف شده ایگو

نظریه دوم اثربخشی درمانی این است که روان درمانی تحلیلی به تقویت کارکردهای بیماران کمک می کند. به منظور فهم این نظریه اجازه بدهید اول واژه کارکرد ایگو را تعریف کنیم. به طور کلی، می توان ذهن را به سه بخش اساسی اید و ایگو و سوپرایگو تقسیم کرد. این بخش‌ها ساختارهای واقعی نیستند که بتوان به شکل آناتومیک محلشان را مشخص کرد بلکه بهتر است آنها را مجموعه‌ای از کارکردها بدانیم این شامل آرزوها و امیال می باشند.

 سوپر ایگو شامل وجدان و ارزش های شخصی و ایگو زندگی ذهنی درونی فرد و ارتباط با دنیای بیرونی را مدیریت می کند. به منظور انجام این کار، این ایگو به بسیاری از عمل کردهای ضروری همانند کنترل تکانه، تنظیم محرکهای درونی و بیرونی ظرفیت تحمل اضطراب و احساسات قوی و به حرکت درآوردن مکانیزم های دفاعی متکی است.


اگر این کارکرد‌های ایگو ضعیف باشند، فرد از جهات بسیاری متحمل رنج و ناراحتی می شود کار کرد ایگو می تواند به صورت مزمن ضعیف باشد یا در پاسخ به استرس ادواری آسیب یا بیماری جسمانی دچار فراز و نشیب شود بعضی از بیماران مشکلات فراگیری در زمینه کارکرد ایگو دارند در حالی که برخی دیگر تنها در یک یا دو حوزه دچار مشکل هستند.


روان درمانی تحلیلی با حمایت از کارکرد ضعیف شده ایگو می‌تواند به بیماران کمک کند. به طور مثال این حمایت زمانی به صورت آشکار و صریح ارائه می‌شود که به بیماران مانند روش های جدید برای پرداختن به احساسات شدید را آموزش می دهیم این حمایت همچنین می‌ تواند به طور ضمنی و غیر صریح باشد؛ به طور مثال وقتی که ملاقات با درمانگر و گفتگو در مورد احساسات با او به کاهش اضطراب بیمار کمک می کند. این نظریه اثربخشی درمانی نشان می‌دهد که نه تنها بیماران در زمان ضعف ایگو با قرض گیری کارکرد ایگو از درمانگر شان سود می‌برند بلکه همچنین می‌توانند به منظور تقویت دائمی روش‌های جدید تفکر و رفتار را درونی سازی کنند.

بنابراین در رواندرمانی تحلیلی مراجع یاد می گیرد چگونه مشکلات زندگی و ارتباط با جهان بیرونی را مدیریت کند. با توجه با این اختلال در ارتباط با دیگران مانند اختلال ژنتیکی عامل اصلی مشکلات روانی است. بنابراین تقویت ایگو باعث درمان خواهد شدـ



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات