پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روان درمانی تحلیلی بازسازی فرایند رشد است

تفاقاتی که در زندگی مردم می‌افتد که ممکن است منجر به رشد مشکل دار در یک یا دو حوزه شود

روان درمانی تحلیلی بازسازی فرایند رشد است

یکی از نظریه های اثربخشی درمانی در روان درمانی تحلیلی این است که درمان می‌تواند با باز فعال کردن رشد ذهنی و عاطفی جوی مناسب برای بالندگی جدید و سالم تر ایجاد کند یک تشبیه خوب برای این مدل تنیس بازی است که به خاطر ضعف در سرو قادر به پیشرفت در بازی نیست یک مربی جدید مشکل را تشخیص می دهد و به او کمک می کند که سرو قدیمی را از یاد ببرد و به او تکنیکی جدید می آموزد اکنون با سرور جدید و قوی تر بازی او بهبود پیدا می‌کند.

 به همین طریق اتفاقاتی که در زندگی مردم می‌افتد که ممکن است منجر به رشد مشکل دار در یک یا دو حوزه شود به عنوان مثال عدم تحسین کودک می‌تواند باعث بازداری رشد خلاقانه او شود ممکن است جنبه هایی از رشد ذهنی و عاطفی به طرق مختلف متوقف یا بازداری شوند که این امر موجب می‌شود فرد به عنوان یک بزرگسال نتواند به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد این می تواند منجر به مشکلات متعددی مانند مکانیزم های مقابله ای ناسازگار، روابط مختلف با دیگران و مشکلاتی در حفظ اعتماد به نفس شود. دلیل مشکلات رشدی معمولاً به دلایل بسیار دردناک مانند بدرفتاری، غفلت، محرومیت عاطفی فقدان هم نوایی والدین یا تحریک بیش از حد است.

پیشرفت در علم مغز و اعصاب به ما می آموزد که تجارب اولیه مانند موارد بالا می تواند منجر به تغییرات بیولوژیک پایداری شود که احتمالا فقط در شرایط خاصی قابل برگشت هستند. همچنین ممکن است به یاد داشته باشیم این تجارب اولیه در زمینه محیط ژنتیکی و سرشتی خاص هر فرد روی می دهد که می تواند بر رشد او تاثیرگذار باشد. به این تجارب اولیه و شیوه‌ای که نیاز به قرار دادن آنها خارج از آگاهی می‌تواند به مشکلات رشد مختلفی منجر شود در اصول روان درمانی تحلیلی بسیار توجه میشود. نظریه های گوناگونی در مورد چگونگی این اتفاق و چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن رشد در اختیار داریم اما همه نظریه های ما اینطور فرض می کنند که روان درمانی تحلیلی به باز فعال سازی رشد در متن رابطه جدید با روان درمانگر کمک می کند حوزه‌هایی که در آن بالندگی جدید می تواند اتفاق بیفتد عبارتند از:
۱. رشد روش‌های جدید تفکر در مورد خود و تنظیم عزت نفس.
۲. رشد روش های جدید برای ارتباط برقرار کردن با دیگران.
۳.رشد و پرورش مکانیزم های مقابله ای انعطاف پذیرتر و سازگارتر.

برای مثال در مورد شخصی که باور ندارد کسی از او مراقبت می‌کند و متوجه شود که درمانگرش مراقب او است، فرض می کنیم که این آگاهی باعث باز فعال سازی رشد تنظیم اعتماد به نفس و ظرفیت برقراری ارتباط با دیگران و به نوبه خود منجر به بالندگی جدید و سالم تر می شود.

به کلمه درآوردن این تجربه به برخی بیماران کمک می‌کند تا نه تنها از مشکل خود و دلایل احتمالی آن، بلکه از این موضوع نیز آگاه شوند که رابطه درمانی چگونه در ایجاد الگوهای جدید تفکر و احساس به آنها کمک می کند. در مورد برخی دیگر از بیماران ممکن است این فرآیند بیشتر تجربه و کمتر به صورت کلامی و سریع صورت بگیرد. تشخیص اینکه هر بیماری از چه نوع تکنیکی بهره می‌برد به یک ارزیابی دقیق بستگی دارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات