پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سنجش کارکرد ایگو

مفهوم کارکرد ایگو را می توان شیوه ای دانست که افراد زندگی ذهنی درونی خود و رابطه با دنیای بیرونی را مدیریت می‌کنند

سنجش کارکرد ایگو

مفهوم کارکرد ایگو را می توان شیوه ای دانست که افراد زندگی ذهنی درونی خود و رابطه با دنیای بیرونی را مدیریت می‌کنند. کار کرد ایگو شامل واقعیت سنجی، قضاوت، ظرفیت ارتباط، تنظیم محرک، تحمل عاطفه، اضطراب، کنترل تکانه، ظرفیت بازی، خودآگاهی، تنظیم عزت نفس، کارکردهای شناختی و دفاع ها است.

دفاع ها مکانیزم های ناخودآگاه هستند که افراد برای محافظت از خود در برابر افکار و احساساتی که می‌توانند در صورت به کار نگرفتن دفاع ها موجب برآشفتگی یا اضطراب غیرقابل تحمل در آنها شوند به کار می روند. کارکرد سوپرایگو ایجاد احساس گناه را تنظیم می کند و سنجش آن بسیار مهم است ارزیابی کارکرد ایگو در تعیین این موارد امری ضروری است:

۱. چه نوع روان درمانی مفیدترین درمان خواهد بود؟
۲. آیا بیماران از آشکار سازی مطالب ناخوداگاه سود می‌برند؟
۳. آیا بیماران از حمایت کارکردی ایگو سود می‌برند؟

بیماران برای بهره گیری از آشکار شدن مطالب ناخودآگاه باید دارای قدرت مناسبی ایگو باشند تا در طول درمان آنها را امیدوار نگه دارد، واپس روی را محدود کند، از واقعیت سنجی حمایت کند و به آنها اجازه دهد در زندگی بیرون از درمانشان کارکرد داشته باشند. یافتن کار کرد تضعیف شده ایگو نشانه ای برای استفاده از تکنیک های حمایت کننده ایگو است.

در نظریه روانکاوی ذهن را به سه قسمت اید و ایگو و سوپرایگو تقسیم بندی می‌کنند که در منطقه خاصی از مغز واقع نشده اند بلکه بهتر است آنها را مجموعه ای از کارکردها دانست که احتمالا دارای نظیر های نوروبیولوژیکی هستند به عنوان مثال شباهت هایی بین اید آن طور که فرود آن را توضیح داد و سیستم لیمبیک مغز وجود دارد. ساختارهای سطوح بالاتر نئو کورتیکالی به ویژه در لوب فرونتال هماهنگی و تنظیم شماری از فعالیت‌های ذهنی درگیر هستند که تقریباً با آنچه ما کارکرد ایگو می‌خوانیم مطابقت دارد.

کارکرد ایگو را می توان شیوه ای دانست که افراد زندگی ذهنی و درونی خود و رابطه با دنیا را مدیریت می‌کنند. همچنین می توان کار کرد ایگو را روشی در نظر گرفت که از طریق آن پاسخ به محرک های درونی و بیرونی تنظیم می شود به هر شکلی که به آن نگاه کنید ظرفیت انجام این کارها به وضوح با سلامت ذهنی و عاطفی پیوند خورده است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات