پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کارکرد داروی سرترالین

سرترالین یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده های بازجذب سروتونین است

سرترالین

سرترالین یکی از داروهایی است که از جذب مجدّد سروتونین جلوگیری می کند. این دارو یکی از بهترین دارو های شناخته شده در حوزه بهداشت و روان شناسی بالینی و روان پزشکی می باشد. سرترالین برای درمان بیماری هراس اجتماعی نتایج خوبی داشته است مطالعات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان دهنده این امر است که برای درمان این بیماری به میزان بیشتری از مصرف نیاز است.

علاوه بر این بهبودی به تدریج انجام می شود و معمولاً پاسخ به دارو از هفته ششم شروع شده و تا هفته دوازدهم افزایش می یابد علاوه بر اینکه مشکلات روانی هراس اجتماعی مانند ترس و اجتناب را درمان می‌کند، بر علایم فیزیکی مانند سرخ شدن، تپش قلب و لرزش نیز موثر می باشد.

این دارو در دوران بارداری می تواند برای جنین مضر باشد. مصرف این دارو در دوران بارداری باعث مشکلات جدی در نوزاد می شود و گاهی مشکلاتی در ریه نوزاد ایجاد میکند. کاهش تمایلات جنسی، تاخیر در انزال و خونریزی های غیرطبیعی، آکاتیزثژیا، بزرگی و احساس کشیدگی پستان یا ترشح شیر در زنان، اختلالات حرکتی گرفتگی و پرش ناگهانی در بعضی از بیماران دیده می‌شود ولی این موارد نادر هستند و نباید به دلیل ترس از این عوارض دارو را قطع کنید و یا مصرف دارو را شروع نکنید.

 سرترالین یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده های بازجذب سروتونین است که برای درمان افسردگی، اختلال وسواس جبری، اختلال هراس فوبیای اجتماعی اختلال پیش از قاعدگی، اختلال استرس پس از سانحه، انزال زودرس به کار می رود. سرترالین در سال ۲۰۱۳ با تجهیز بیش از ۴۱ میلیون نسخه پرمصرف ترین دارو ضد افسردگی و دومین داروی پرمصرف روانپزشکی بعد از آلپرازولام در ایالات متحده بوده است بنابراین بر روی انسان های زیادی آزمایش شده و داروب خوبی هست.

حساسیت دارویی شدید بسیار بسیار نادر است اما نباید به سادگی از کنار آن گذشت بنابراین در صورت پدید آمدن هر یک از حساسیت های زیر بلافاصله به پزشک خود اطلاع بدید:
۱. واکنش پوستی نظیر جوش های ریز تورم لب ها و صورت آنژیو ادم.
۲. سرگیجه شدید تنگی نفس.
کم شدن میل جنسی شما ممکن است به دلیل مصرف سرترالین باشد. داروهای ضد افسردگی همشون معمولا میل جنسی را کاهش می‌دهند ضمن اینکه این دارو به دلیل افسردگی برای شما تدوین شده است همچنین کم کاری تیروئید هم به تایید افسردگی و هم کم شدن میل جنسی کمک میکنه اگر این موضوع به تنش در داخل منزل منجر می‌شود باید تمرین کنید تا به سمت یک رابطه جنسی خوب پیش بروید.

این دارو با نام های دیگری نیز شناخته می شود، اما معمول ترین نامی که برای این دارو به کار برده می شود، همان سرترالین است. پس از آن، شایع ترین نام هایی که این دارو به خود اختصاص داده است شامل آسنترا و  زولوفت می باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات