پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روان درمانی و شرایط آن

روان درمانی نوعی گفتگو بین دو انسان هست که یکی از آنها یک روانشناس حرفه‌ای است و دیگری یک مراجعه کننده است

روان درمانی و شرایط آن

روان درمانی نوعی گفتگو بین دو انسان هست که یکی از آنها یک روانشناس حرفه‌ای است و دیگری یک مراجعه کننده است که برای حل مشکلات زندگی خودش مراجعه کرده. در روان درمانی تلاش میشود تا بدون استفاده از دارو و با استفاده از تکنیک ها، نظریه ها و فنون روان درمانی و مشاوره و روانشناسی و احتمالا جامعه شناسی برای حل مشکلات روحی و روانی اقدام شود.

 روان‌درمانی نوعی آموزش هست که در آن تلاش میشه مشکلات عاطفی، هیجانی، احساسی رفتاری، ارتباطی، فکری فلسفی شناسایی شده و راه حل هایی برای درمان این مشکلات ارائه شود. در روان درمانی به عبارتی فرد شخصیتش ارتقا پیدا میکند و انسان قوی تری می شود و می تواند در مشکلات زندگی بهتر عمل کند.

مشاوره با روان درمانی تفاوت دارد و تفاوتش این است که در مشاوره بیماریها را درمان نمی کنیم و فقط به سوالات مراجعین پاسخ میدهیم ولی در روان درمانی بیماری خاصی تحت درمان هست. روان درمانی معمولا طولانی مدت هست. فروید اولین کسی بود که روان درمانی را شروع کرده که از نوع تحلیلی بود یعنی راهکار برای حل مشکلات ارائه نمی داد و صرفاً با استفاده از تفسیر تلاش می کرد تا مراجعه به ناخودآگاه خودش مسلط بشود و بتواند جلوی رفتارهای نامطلوب خود را بگیرد.


در مشاوره درمانی اتفاق نمی افتد ولی با توجه به سوالاتی که مراجع دارد، پاسخ های داده میشه تا بتواند مشکلات زندگی خودش را حل کند. یک اصطلاح هم وجود دارد که راهنمایی است و خیلی شبیه مشاوره هست ولی علمی نیست و میتواند تحصیلی یا شغلی باشد و با روانشناسی ارتباط زیادی ندارد. روان درمانی میتواند انواعی داشته باشد که عبارتند از:

۱. روان درمانی تحلیلی
۲. روان درمانی شناختی رفتاری
۳. رفتار درمانی
۴. روان درمانی حمایتی
۵. روان درمانی وجودی و فلسفی
۶. گروه درمانی
۷. زوج درمانی

روان درمانی علم جدید و بسیار با ارزشی هست که به انسان کمک میکند مشکلات روحی روانی خودش را حل کند، ارتباط بهتری با دیگران بگیرد، کیفیت زندگی خودش را ارتقا داده و از آرامش و خوشحالی بیشتری برخوردار باشد.

تقریبا تمامی افراد به جز نوزادان به روان درمانی و مشاوره نیاز دارند. علاوه بر این که لازم است یک روانشناس خوب داشته باشیم اکثر اوقات لازم هست که یک وکیل خوب، یک پزشک خوب، یک فیلسوف خوب یک سیاستمدار خوب و اقتصاددان خوب هم به عنوان مشاور در زندگی هایمان داشته باشیم. سایر انواع روان درمانی عبارتند از درمان شناختی، درمان پذیرش و تعهد، درمان های مبتنی بر روابط موضوعی، بازی درمانی.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات