پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

دپاکین چیست

دپاکین یا والپروات سدیم یک داروی ضد تشنج است

دپاکین

دپاکین یا والپروات سدیم یک داروی ضد تشنج است که در موارد دیگری مانند سردرد، اختلال دوقطبی، شخصیت مرزی استفاده میشود. این دارو توسط اکثر بیماران به راحتی تحمل می شود. اکثر اوقات اندکی خواب آور هست و بهتر است هنگام شب و قبل از خواب مصرف بشود. در بیمارانی که تشنج دارند این دارو روزی سه بار مصرف میشود.

 نام دیگر دپاکین والپروات سدیم است. این دارو از طریق بازگرداندن تعادل به برخی از مواد طبیعی داخل مغز مانند انتقال دهنده های عصبی کار می کند. قبل از شروع به مصرف دپاکین راهنمای دارویی را به دقت مطالعه کنید از پزشک یا داروخانه راهنمایی بگیرید. این دارو به صورت خوراکی مصرف می شود و بهتر است همراه با غذا مصرف نشود زیرا ممکن است ناراحتی معده ایجاد کند.
کپسول دارو را قورت دهید و از شکستن یا جویدن آن خودداری کنید چون ممکن است باعث التهاب دهان و گلو شود. مقدار مصرف داروی دپاکین به سن و وزن و وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن شما به درمان و سایر داروهای مصرفی بستگی دارد. مطمئن شوید پزشک و دکتر داروخانه از تمامی داروهایی که استفاده می کنید اطلاع دارند تا تداخل دارویی ایجاد نشود. اگر این دارو را برای درمان تشنج یا سرد استفاده می‌کنید، بدون مشورت پزشک نباید دارو را قطع کنید زیرا ممکن است که صرع و تشنج عود کند. این دارو برای درمان سردردهای میگرنی هم استفاده می شود و بدون مشورت با پزشک نباید دارو را قطع کنیم. برای درمان سردردهای حاد از دپاکین استفاده نمی کنیم فقط این دارو می تواند در پیشگیری از سردرد موثر باشد.

عوارض جانبی دپاکین عبارتند از:
اسهال، خواب آلودگی احساس صدا در گوش، لرزش، بی ثباتی، تغییرات وزن مانند چاق شدن، لاغر شدن، ریزش مو، تغییرات قاعدگی، این عوارض نباید مانع از مصرف دارو بشود زیرا این موارد بسیار نادر هستند و در اکثر بیماران مشاهده نمیشوند. وقتی هرکدام از این عوارض مشاهده شد، حتماً با پزشک مربوطه تماس بگیرید تا در مورد کاهش و داروی جایگزین با داروهای دیگر تصمیم لازم گرفته بشود.

 در صورتی که پزشک دارو برای شما تجویز کرده است، فواید آن بیشتر از مضراتش است. همچنین لازم است بدانید اکثر کسانی که داروی دپاکین را مصرف می‌کنند عوارضی که گفته شد رو تجربه نخواهند کرد. خیلی نادر است کسانی که از این دارو برای مشکلاتی مانند تشنج، دوقطبی و درد استفاده می‌کنند دچار افسردگی و افکار خودکشی یا مشکلات شوند.

 اگر به داروی دپاکین حساسیت دارید یا حساسیت دیگر قبل از مصرف این دارو دارید به پزشک اطلاع دهید. دپاکین ممکن است شامل ترکیبات غیر فعالی مانند روغن بادام زمینی باشد که موجب بروز حساسیت و مشکلات دیگر بشود. در این مورد با داروخانه یا پزشک مشورت کنید.

قبل از مصرف این دارو پزشک را از بیماریهای کبدی بیماری پانکراس اختلالات متابولیک مانند اختلالات چرخه اوره سندروم ژنتیکی، مصرف الکل مشکلات خونریزی، بیماری کلیوی و تغذیه نامناسب مطلع کنید تا با توجه به بیماری های موجود پزشک مقدار داروی مصرفی را تنظیم کند.

برای جلوگیری خطر بریدگی و کبودی و آسیب نباید اشیای تیز مانند چاقو استفاده کنیم. از فعالیت‌های مانند رانندگی خودداری کنید. ممکن است دپاکین با سایر داروها تداخل داشته باشد. داروهایی که ایجاد خواب آوری می کنند مانند کدئین، الکل، ماری جوآنا و ضداضطراب ها مانند دیازپام، آلپرازولام سایر داروها مانند شل کننده های عضلانی مثل سیکلوبنزاپرین، آنتی هیستامین ها مثل سیتریزین. دپاکین ممکن است بر روی نتایج آزمایش اوره خون تاثیر گذارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات