پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

دفاع های ناسازگارانه

دفاع های مبتنی بر دو نیمه سازی ناسازگارانه هستند زیرا فرد را به بهای بسیار زیاد از احساسات و افکار منفی محافظت می کنند

دفاع های ناسازگارانه

دفاع های مبتنی بر دو نیمه سازی ناسازگارانه هستند زیرا فرد را به بهای بسیار زیاد از احساسات و افکار منفی محافظت می کنند. وقتی ثبات ابژه حاصل نشده باشد، دفاع های مبتنی بر دو نیمه سازی غالب می‌شوند. با وجود این که این نوع دفاع ها به حفظ احساسات خوب کمک می‌کنند، اما بهای آن ادغام نشدن یک نگاه جامع و سه بعدی از خویشتن و دیگران است.

غلبه دفاع های مبتنی بر دو نیمه سازی نشانه خوبی از ضعیف بودن ایگو است و فرد را در داشتن روابط نا سالم با دیگران ناتوان می‌کند. دفاع و دو نیم سازی گاهی دفاع های نابالغ بدوی یا مرضی خوانده می شوند. این دفاع ها عبارتند از یک و نیم سازی و بهسازی دفاع، که احساسات خوب را حفظ و احساسات بد آنها را از خود و انتساب آن به افراد دیگر اجتناب می‌کند.

  فرافکنی

 فرافکنی و افکار احساسات و فانتزی های غیر قابل پذیرش را خارج از خویشتن در کرده و به این ترتیب از خود محافظت می کند.

 همانند سازی فرافکنانه

 همانندسازی فرافکنانه یعنی وقتی اتفاق می‌افتد که فرد یا احساسی را به فرد دیگری فرافکنی می کند و سپس در تعامل با فرد مخاطب او را وادار می‌کند که احساس فرافکنی شده را تجربه کند به این ترتیب می‌گوییم فرد الفبای احساس فرافکنی شده همانند سازی خود را حفظ می‌کند.

 چهار آرمانی سازی و بی ارزش سازی آسیب شناختی سازی و بی ارزش سازی نتایج طبیعی دوم سازی هستند. به یاد داشته باشید فردی که امروز آرمانی سازی می شود ممکن است فردا به راحتی بی ارزش شود. این کار در الکاری گو با رد کردن وجود احساسات غیرقابل قبول است خود محافظت می کند.

 توجه داشته باشید که این کار می‌تواند بسته به میزان رد کردن واقعیت یک دفاع سطح پایین یا سطح بالا باشد.

 گسستگی

 گسستگی این امکان را فراهم می‌کند که فرد از طریق قطع کردن خویشتن از جنبه‌هایی از واقعیت فعلی از عواطف غیرقابل قبول اجتناب کند. این امر می‌تواند شامل از دست دادن حس هویت منسجم فرد حافظه و توانایی درک حواس یا درک واقعیت فعلی باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات