پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کوتاه و کوچک بودن آلت تناسلی مردانه و درمان آن

طول آلت در حالت کاملاً تحریک شده بین ۹٫۶–۱۶ سانتیمتر می‌باشد.

کوتاه و کوچک بودن آلت تناسلی مردانه و درمان آن

گرچه نتایج تحقیقات در زمینه اندازه آلت مردانه تا حدی با یکدیگر اختلاف دارند، اما بنا بر اجماع عمومی پژوهشگران، میانگین طول آلت تناسلی مردان بالغ بین ۱۲٫۹ تا ۱۵ سانتی‌متر است و در ۹۵ درصد مردان نیز طول آلت بین ۱۰٫۷ تا ۱۹سانتی‌متر است. در مورد محیط یا دورِ آلت تناسلی مردان هم اجماع عمومی بر روی میانگین ۱۲٫۳ سانتی‌متر است که به معنای قطری معادل ۳٫۹ سانتی‌متر در حالت نعوظ کامل است.

ارتباطی بین اندازه آلت تناسلی مردان و نژاد مشاهده نشده‌ است ولی آلتهای بزرگ در سیاه پوستان شایعتر است . آلت تناسلی در مردان ختنه شده حدود ۸ میلی‌متر کمتر از مردان ختنه نشده‌است.

طول آلت در حالت کاملاً تحریک شده بین ۹٫۶–۱۶ سانتیمتر می‌باشد. عوامل موثر بر طول آلت عبارتند از:
۱. ژنتیک،
۲فرهنگ،
۳.رژیم غذایی
۴. میزان تماس با مواد شیمیایی و سمی نیز تأثیر می‌پذیرد.

اگر طول آلت در حالت نعوظ از ۲٬۵ برابر انحراف معیار طول آلت جامعه، کمتر باشد، یا در حالت نعوظ از ۷ سانتی‌متر کوچکتر باشد، میکروپنیس یعنی آلت کوچک نام دارد و احتمال نازایی در آنان زیاد است.

در غیر این صورت، کوچک بودن در طیف جمعیتی آن مشکلی برای تولید مثل ایجاد نمی‌کند.

گاهی علت کوتاهی آلت تناسلی برخی آقایان آلت تناسلی پرده دار است. این یک بیماری مادرزادی است که در آن یک پرده سطح تحتانی آلت تناسلی را به کیسه بیضه متصل می کند. این پرده از نوع بسیار خفیف تا نوع بسیار شدید فرق می کند. میزان شیوع این بیماری ۴ درصد است. یعنی از هر صد نفر مرد چهار نفر آنها دارای آلت تناسلی پرده دار هستند.


مشکلات روانی

  • وقتی آلت تناسلی کوچک است اعتماد بنفس فرد کاهش می یابد و فکر می کند مرد کاملی نیست. این فکر منفی می تواند در طولانی مدت باعث افسردگی، اضطراب، خشم یا وسواس گردد.
  • کوچک بودن آلت مردانه می تواند شریک جنسی را ناراضی کند.
  • گاهی آلت مردانه کوچک نیست ولی فرد آلت خود را با آلت سایر مردان مقایسه می کند و به این نتیجه می رسد که آلت کوچکی دارد.

درمان شناختی میتواند مشکلات فوق را کاهش دهد.


 راههای درمان


دستگاه

دستگاه کشش (تراکشن) ممکن است با کشیدن آلت آن را چند سانتی متری بلندتر کند، اما این افزایش طول به ندرت رخ می‌دهد. آقایان باید ماه‌های متمادی هر روز چند ساعت از این دستگاه استفاده کنند. اکثر آقایان علی ‌رغم داشتن انگیزه قوی زمان کافی برای چنین کاری را ندارند. بنابراین می ‌توان گفت که بسیاری از بیماران به دلیل نداشتن زمان، انرژی یا پشتکار کافی نتیجه‌ ای از دستگاه کشش نمی‌گیرند.

دستگاه وکیوم به آقایان دچار اختلال نعوظ کمک می‌کند تا به نعوظ برسند، اما آلت را بلندتر نمی‌کند.


تمرین‌های ورزشی

تمرین‌های ورزشی آلت (موسوم به جلکینگ) در مصر باستان به عنوان روشی برای بزرگ کردن آلت مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مانند هر تمرین دیگری نباید انتظار داشته باشید که آلت پس از چند روز تمرین به نحو معجزه‌آسایی بزرگ شود، اما با رعایت یک برنامه ورزشی صحیح و منظم شاهد رشدی آهسته خواهید بود.


جراحی

عمل‌های افزایش طول آلت و فالوپلاستی بزرگ کننده به منظور بلندتر یا قطورتر کردن آلت انجام می‌شود. به علاوه از آنجایی که وزن آلت نیز با تزریق چربی گرفته شده از دیگر نقاط بدن خود بیمار افزایش می‌یابد، آلت پس از نعوظ نیز حدود نیم اینچ بلندتر می‌شود.

اکثر آقایان نمی‌دانند که فقط حدود دو سوم آلت‌ شان از بدن بیرون می‌زند. رباط‌ها یک سوم بقیه را در جای خود نگه می‌دارند و آن را هنگام داشتن عملکرد جنسی بلند می‌کنند. یکی از روش‌های جراحی بزرگ کردن آلت این است که این تاندون‌ها بریده می‌شود تا آلت یک یا دو اینچ بیشتر جلو بیاید.

آلت پرده ‌دار را می‌توان با جراحی درمان کرد. آلت تناسلی دفن شده به افزایش وزن و احتمالاً لیپوساکشن نیز نیاز دارد. عمل‌های جراحی متعددی برای اصلاح این مشکلات وجود دارد.

تمام این عمل‌ها به عنوان "جراحی تجربی" در نظر گرفته می‌شود و عمل‌های متعددی چون کوتاه کردن آلت، رفع حالت توده‌ای و غیریکنواخت آلت، رفع جای زخم، درماناختلالات جنسی و رفع کجی آلت در این دسته جای می‌گیرد.

لطفا برای جراحی به متخصص ارولوژی مراجعه کنید

لطفا برای درمان وسواس فکری مرتبط با کوچک بودن آلت تناسلی با ما تماس بگیرید



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات