پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روش حل اختلافات زناشویی

توافق و سازش کردن نباید احساس قربانی شدن به کسی بدهد

روش حل اختلافات زناشویی

وقتی دو نفر رابطه ای را شروع می کنند، باید بتوانند کمی هم فداکاری و گذشت داشته باشند زیرا اگر همسر خود را واقعا دوست دارند و می خواهند او هم دوست شان داشته باشد نیاز به گذشت دارند و گذشت یکی از الزامات عشق است. ممکن است یکی از زوجین با دست کشیدن از علایق و سلایق خود، سعی کند تفاوت با همسرش را به حداقل برساند.

 
در این کار تا حدودی توافق و سازش وجود دارد، اما اگر یکی از زوجین بیشتر از دیگری، از خود گذشتگی کند این رابطه از تعادل خارج خواهد شد و نهایتا همسری که بیش از حد فداکاری کرده، خسته و دلزده و ناراضی می شود.

 
مصالحه و مدارا کردن در مورد ارزش ها و باورها نیز دلیلی دیگر برای فرسودگی و دلزدگی در رابطه است. شما می توانید به خاطر عشق از چیزهای کوچک بگذرید، اما اگر ارزش ها و عقاید شما در خطر باشند، مدارا به نفع تان نخواهد بود. مگر اینکه ارزشهای شما غیرانسانی بوده و نیازمند تغییر باشند. راضی کردن همسر به قیمت نابود کردن رضایت خودتان، فقط روابط تان را بدتر خواهد کرد.

مدل و الگوی جهانی و واحدی برای سازش و مدارا با همسر وجود ندارد زیرا هر زوجی با زوج دیگر متفاوت است. اما یک مدارای موفقیت آمیز، یک سری ویژگی های مشترک دارد که عبارتند از:


۱مذاکره. در مورد انتظارات تان گفتگو و مذاکره کنید


پیدا کردن و مشخص کردن عادت ها و رفتاری بدی که در یک رابطه، عادی شده اند کاری چالش برانگیز است، و به سختی می توان فهمید کدام ها را باید رها کرد و در مورد کدام شان باید حرف زد مگر اینکه از روانشناسی با تجربه کمک بگیرید. در مورد توقعات، محدودیت ها و راههایی که می توانید از هم حمایت کنید گفتگو کنید تا سازش و توافقی که در نهایت انجام می دهید استبداد و حمله شخصی و یک طرفه تلقی نشود.

 
ممکن است نتیجه یک توافق بُرد – بُرد باشد. پا به پای هم پیش بروید تا هر دوی شما به یک چیزهایی که مطلوب تان است برسید. اگر احساس نکنید باخته اید یا همه چیزتان را از دست داده اید، ایجاد تغییر هم کار دشواری به نظر نخواهد رسید.



 ۲. گذشت. هر دو طرف از چیزهایی دست بکشند

وقتی دو طرف پا به پای هم پیش می روند، هر نفر باید از یک سری از چیزها بگذرد تا با سبک طرف مقابلش جور شود. به جای اینکه یک نفر مجبور شود در مورد همه چیز از خود گذشتگی نشان دهد، باید هر دو طرف فداکاری هایی بکنند تا هماهنگی و تعادل برقرار شود. اگر از همسرتان می خواهید تغییراتی بکند باید خودتان هم آماده ی ایجاد تغییراتی در خود باشید.

 
توافق و سازش کردن نباید احساس قربانی شدن به کسی بدهد. وقتی طرفین خواستار تغییراتی متناسب هستند، هیچکدام نباید احساس کنند که این تغییر و تحول باعث تحمیل یا اجحاف می شود. هر دو نفر برای تقویت رابطه شان دست به این تغییرات می زنند.


یک توافق درست و سالم باید با احترام باشد. درست نیست از کسی انتظار داشته باشید باورهای فردی اش را تغییر بدهد تا با شما بماند، باورهای هر فرد، شخصیت او را می سازد و نمی توان به سادگی تغییرشان داد. همسران می توانند یاد بگیرند که به تفاوت های هم احترام بگذارند و آنها را بپذیرند، اما نمی توانند فرد مقابل را وادار به تغییر کنند.



 3. بگذارید تفاوت ها شما را به هم نزدیک تر کند

پیدا کردن دو نفر که کاملا مشابه هم باشند غیر ممکن است. گاهی تفاوت های دو نفر می تواند رابطه شان را جالب تر و هیجان انگیزتر کند. شما می توانید متفاوت به مشکلات بنگرید یا چیزهایی را تجربه کنید که تا به حال خودتان تجربه شان نکرده اید .سازش و مدارا و تحمل کردن و بخشش بخشی طبیعی از رابطه بین دو انسان است . تا زمانی که همسران بتوانند با هم سر چیزهایی توافق کنند یا از خود گذشتگی هایی نشان دهند و هدف شان بهتر کردن رابطه شان باشد، مذاکره باعث قوی تر کردن و شادتر کردن شان خواهد شد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات