پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انواع اختلالات کژکاری جنسی

از جمله اختلالات کژکاری جنسی می توان به موارد این مقاله اشاره داشت

انواع اختلالات کژکاری جنسی

از جمله اختلالات کژکاری جنسی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱- کمبود یا فقدان میل جنسی در مرد

فقدان یا بی میلی جنسی در مرد پایدار یا عود کننده افکار یا رویا‌پردازی ‌های جنسی و میل جنسی به علل جسمی یا روانی

۲- کمبود یا عدم علاقه جنسی در زن

کاهش و یا بی میل جنسی در زن به دلایل مختلف مانند آشفتگی های شخصی و یا مسائل بین فردی یا بیماریهای جسمی.

۳- اختلال نعوظ

 آلت مردی  به وضعیت نعوظ نمی رسد یا در آن حالت باقی نمی ماند؛ بنابراین فرد نمی‌تواند عمل دخول در آمیزش جنسی داشته باشد.

۴- اختلال ارگاسمی زن

فقدان یا تاخیر مستمر و عود کننده ارگاسم بعد از مرحله تحریک جنسی در زنان، اختلال ارگاسمی زن نامیده می شود.

۵- اختلال تاخیر انزال

دیر انزالی به صورت تاخیر بسیار زیاد در انزال و عدم انزال درمردان به طور کلی مشخص می شود. در این حالت بعد از دخول مرد خسته شده و آلت تناسلی شل می شود ولی انزال انجام نمی شود.

۶- اختلال انزال زودرس

زود انزالی در مواقعی که فاصله زمانی از شروع دخول تا انزال کوتاه باشد و یا انزال قبل یا در فاصلۀ کوتاهی پس از دخول رخ دهد، اتفاق می افتد. درمان زود انزالی امروزه با استفاده از روش های درمانی شناختی رفتاری امکان پذیر است. در این اختلال زن ارضا جنسی ندارد.

۷- اختلال واژینیسم

 واژینیسم  درد تناسلی مداوم یا تکرار شونده ای است که در زن هنگام نزدیکی یا قبل یا پس از آن ایجاد می شود یعنی حالتی است که فرد درهنگام آمیزش دچار درد می شود. این درد ممکن است در بدو ورود آلت مردانه به واژن یا در مراحل مختلف در طول دخول ایجاد شود.

علل اختلالات کژکاری جنسی

۱- ترس های مربوط به رابطه جنسی

 ترس از عملکرد به نگرانی بیش از حد در خصوص نحوه "عمل کردن" در زمان رابطه جنسی دلالت می کند.

۲- انتخاب نقش تماشاچی

نقش تماشاچی مشاهده گر بودن در تجربه جنـسی به جای شرکـت کننده بودن است. هر دو عامل شامل تمرکز بر عملکرد جنسی اند که مانع پاسخ های جنسی طبیعی می شود. این فرضـیه مطـرح شد تا علل کنـونی کژکاری های جنسی یک یا چند پیشایند تاریخی مانند تأثیرات اجتـماعی-فرهـنگی، عامل زیستی ، ضربه های جنسی و تمایلات هم جنس خواهانه ( هم جنس گرایی ) را توضیح دهد. برای دریاف مشاوره جنسی و زناشویی کلیک کنید.

درمان کژکاری جنسی

با استفاده از روش سکس تراپی می توان اختلالات کژکاری جنسی را درمان نمود. در سکس تراپی از روانشناسی و پزشکی استفاده میشود.

۱- کاهش اضطراب

درمان جویان مبتلا به اختلالات کژکاری جنسی به شکل تدریـجی و نظام مند با جنبه های اضطراب آور موقعیت جنسی روبرو می شوند. حساسیت زدایی نظام مند و حساسیت زدایی زنده (حساسـیت زدایی از طریق مواجـهه واقعی) به خصوص همراه با آموزش مهـارت ها ی کاهش و درمان اضطراب موثر است.

۲- درمان مسترز و جانسون برای کژکاری های جنسی

یکی از نخستین برنامه های درمان اختلالات کژکاری جنـسی است که زوج ها طی چند روز، ارزیابی سابقه اجتماعی، سابقه جنسـی، ارزش های جنسی و دلواپسی های پزشکی را انجام می دادند و بعد درمان گران شروع به ارائه تفسـیرهایی درباره مـنشأ مشـکلات می کردند.

۳- استفاده از درمانهای شناختی رفتاری

تکنیک هایی شناخت درمانی که در درمان اختلالات جنـسی به کار می رود، روش هایی هستند که به طور مستقیم بر افزایش مهارت های شناختی و کاهش فعالیت های مزاحم تمرکز دارند و از تکالیف رفتاری برای ایجاد شواهد تجربی به منظور ایجاد تغییرات شناختی استفاده می کنند.

۳. زوج درمانی

در این روش با استفاده از روشهای روانشناسی اختلافات زناشویی حل شده و رضایت از رابطه زناشویی افزایش می یابد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات