پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نشانه های طرحواره استحقاق و درمان آن

بیماران مبتلا به طرحواره استحقاق-بزرگمنشی علایم زیر را دارند

نشانه های طرحواره استحقاق و درمان آن

بیماران مبتلا به طرحواره استحقاق-بزرگمنشی علایم زیر را دارند:

۱. به نیازهای اطرافیان توجه نمی کنند. نیازهای خودشان را همیشه در اولویت قرار می دهند.دیگران را آزرده خاطر می سازند.

٢. گاهی از اطرافیان خود، سوء استفاده میکنند، آنها را خوار و خفیف کرده و به آنها آسیب روانی یا اجتماعی یا جسمی وارد می کنند.

٣. برایشان سخت است که با احساس های اطرافیان همدلی کنند. اطرافیان احساس می کنند توسط این بیماران درک نمی شوند یا به احساس هایشان بی اعتنا هستند.

۴- از جامعه، طلبکار هستند. این فکر باعث می شود در مقابل دیگران بی انصافانه رفتار کنند.

۵. ممکن است در محیط کار به دلیل نادیده انگاری نیازها و عواطف دیگران یا زیر پا گذاشتن قوانین در آستانه اخراج قرار بگیرند یا جلوی ارتقای آنها گرفته شود.

۶. ممکن است همسر، دوستان، اعضای خانواده شان به دلیل رفتارهای خودخواهانه، بی انصافانه و توهین آمیز ایشان رابطه شان را قطع کرده اند یا اخطار نهایی را داده باشند.

٧. اگر کلاهبرداری کنند با قوانین را زیر بگذارند (مثل فرار از مالیات با صدور چک بی محل) ممکن است گرفتار مشکلات حقوقی و قضایی شده باشند.

۸. هرگز مهرورزی خالصانه و عاری از تکبر و را ندارند و از لذت رابطه سالم مبتنی بر احترام متقابل، محروم هستند.

۹. اگر این بیماران استحقاق را به عنوان جبران سایر تله های زندگی به کار گرفته باشند، هیچگاه تله های زندگی اصلی حل و فصل نخواهند شد. هیچگاه به نیازهای واقعی خود پی نمی برند و همچنان گرفتار محرومیت هیجانی، بی ارزشی با طرد اجتماعی خواهند ماند.

 درمان طرحواره استحقاق

۱. فهرستی از مزایا و معایب نپذیرفتن محدودیت ها تهیه کنید. این کار برای انگیزش شما لازم است.

٢. بهانه تراشی های خود را برای نپذیرفتن محدودیت های رفتاری کنار بگذارید‌.

٣. دقت کنید که چگونه نپذیرفتن محدودیت ها در زندگی روزمره برای شما مشکل ساز است. فهرستی از این مشکلات را تهیه کنید.

۴. برای اینکه یادتان باشد که بی انضباطی و استحقاق خود را در موقعیتها حذف کنید، کارتهای آموزشی درست کنید.

۵. همچنان که به دنبال تغییر هستید از دیگران درباره میزان تغییر خود، نظرسنجی کنید.

۶. تلاش کنید با اطرافیان خود، همدلی کرده و مهربان باشید.

٧. اگر تله زندگی شما از نوع حمله بر علیه سایر تله هاست، سعی کنید تله های زیربنایی را درک کنید و از تکنیک های مربوط به هرکدام از آنها استفاده نمایید.

۸. اگر در انضباط شخصی مشکل دارید، کارهای خود را براساس میزان ناکام سازی و بیزارسازی، درجه بندی کنید. کارهای خود را سلسله مراتبی در نظر بگیرید و برای انجام آنها اقدام کنید.

۹. اگر در کنترل هیجان های خود مشکل دارید از تکنیک “محروم سازی” استفاده کنید و مهارت تنظیم هیجان را یاد بگیرید.

۱۰. اگر گرفتار استحقاق از نوع وابستگی شده اید، کارهایتان را براساس میزان سختی درجه بندی کنید. سپس به تدریج کارها را از آسان به سخت و بدون کمک دیگران انجام دهید. از کارهای آسان تر شروع کنید تا به خودتان ثابت کنید که آدم با کفایتی هستید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات