پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انزال زود رس

هیچ چارچوب زمانی دقیقی برای تعریف این اختلال وجود ندارد

انزال زود رس

در انزال زودرس مرد به صورت متناوب یا پایدار پیش از زمان دلخواه خود به ارگاسم رسیده و انزال می‌کند. هیچ چارچوب زمانی دقیقی برای تعریف این اختلال وجود ندارد؛ تشخیص وقتی گذاشته می‌شود که مرد همیشه قبل یا بلافاصله بعد از دخول در مهبل به انزال میکند.


درمانگر باید عواملی مانند:
سن، تازگی نامزد، دفعات و طول مدت نزدیکی را که بر طول مدت مرحله تحریک تاثیر می گذارند در نظر بگیرد .مردی را مبتلا به انزال زودرس توصیف می‌کنند که حداقل در نیمی از موارد ضمن حالت دخول در مهبل قادر به کنترل انزال تا حدی نباشد که نامزدش را ارضا نماید.

در این تعریف فرض بر این است که نامزد چنین مردی قدرت رسیدن به مرحله ارگاسم را دارد ، مانند سایر انواع کژ کاری های جنسی .اگر این اختلال منحصراً ناشی از عوامل عضوی باشد یا هنگامی که علامت روانی بالینی دیگر ایجاد نکند، تشخیص انزال زودرس گذاشته نمی شود.


انزال زودرس در بین مردانی که تحصیلات دانشگاهی دارند پیشتر گزارش می‌شود. اعتقاد بر این است که علت این امر اهمیتی است که این افراد به ارضاء نامزد خود می‌دهند ولی علت واقعی این شیوع بیشتر مشخص نیست .شکایت عمده قریب به ۴۰- ۳۵ درصد مردانی که به علت اختلالات جنسی معالجه می شوند انزال زودرس است.


برخی محققین مردهای مبتلا به انزال زودرس را به دو دسته تقسیم بندی می کنند:
۱. مرد هایی که به دلیل کوتاه تر بودن زمان نهفتگی عصبی از لحاظ فیزیولوژیک مستعد اوج لذت جنسی سریع هستند.
۲. آنهایی که به علل روانی یا رفتاری شرطی شده‌اند.

اشکال در کنترل انزال ممکن است مربوط به اضطراب نسبت به رابطه جنسی، ترس ناخودآگاه در مورد مهبل باشد.همچنین ممکن است حاصل شرطی شدن منفی فرهنگی باشد مردی که اغلب تماس‌های جنسی اولیه اش با زنان بد بوده که مصرانه خواهان تمام شدن هر چه سریعتر عمل جنسی بوده اند و یا روابط جنسی اش در موقعیت هایی صورت گرفته که امکان دیده شدن و روسوایی وجود داشته است مثلاً در صندلی عقب اتومبیل یا خانه والدین ممکن است برای کسب ارگاسم شرطی شود.


این مشکل در مردان جوان بی تجربه شایع تر دیده می‌شود و ممکن است با گذشت زمان برطرف شود. در روابط مستمر، نامزد تاثیر زیادی در انزال زودرس دارد و یک ازدواج پر استرس، سبب تشدید این اختلال می شود .زمینه رشد و روان پویایی انزال زودرس و ناتوانی جنسی مشابه است.


گفتیم که این اختلال عبارتست از:
ناتوانی در به تعویق انداختن انزال به طوری که قبل از تمایل نامزد اتفاق می افتد و شدت و تکرار آن در حدی است که باعث ناراحتی آنها می شود. از این اختلال به عنوان شایع ترین اختلال کارکردی جنسی در مردان نام برده شده است.در مجموع هر گاه پس از آغاز نزدیکی، انزال در کمتر از دو دقیقه رخ دهد، فرد به انزال زودرس گرفتار است.

 انزال مثلا پس از یک یا یک و نیم دقیقه رخ می‌دهد و این حالت را نزدیکی کوتاه نام میدهند. گاه به محض تماس آلت به دهانه مهبل حادث می‌شود که برای این حالت اصطلاح انزال در مدخل را به کار می‌برند بالاخره گاه چند ثانیه پس از ورود آلت در مهبل انزال وقوع می یابد که از آن به عنوان نزدیکی سقط شونده یاد می‌کنند.
انزال زودرس، خواه ناخواه به فرد اجازه نزدیکی موفقیت‌آمیز را نمی‌دهد و در او ناتوانی انزالی پدید می‌آورد.گهگاه انزال پس از نعوظ آلت حادث می شود و در این صورت سخنی از ناتوانی نعوظی - انزالی به میان می آید. برخی معتقدند که انزال زودرس پیش درآمد ناتوانی جنسی است و پس از مدتی به ناتوانی تبدیل می شود اما این نظر مورد حمایت همگانی نیست.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات