پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ملاک های تشخیصی برای مقاربت دردناک

ممکن است زن نسبت به مرد احساس نفرت داشته باشد

ملاک های تشخیصی برای مقاربت دردناک

الف) درد مداوم یا راجعه ناحیه تناسلی مرتبط با مقاربت در زن یا مرد.
ب) اختلال سبب نارحتی قابل ملاحظه یا مشکلات بین فردی می شود.
پ (اختلال منحصرا ناشی از واژینیسم یا فقدان له شدن نیست، اختلال دیگری توضیح بهتری برای آن نبوده و منحصراً ناشی از تاثیر فیزیولوژیک مستقیم یک ماده و یا بیماری غالباً سبب دردناکی مقاربت، آسیب‌ها و نابهنجاری دستگاه آموزشی است
در این میان سبب های زیرین سزاوار اشاره است:
-
عدم تناسب اندازه آلت مرد و مهبل به ندرت سبب دردناک مراقبت می‌شود.
-
آماس یا وجود جوش چرکین در مجرای ادرار زن.
-
پیش و افتادگی بیضه ها همراه با پس افتادگی رحم
- آماس بیضه ها و ضمایم رحم نیز پر خونی لگنی به هر سببی که باشد.
-
بواسیر
- شقاق مقعد
- تصلب و کوچک و تنگ شدگی واژن و مهبل در زنان سالمند.


 خشکی واژن و مهبل

 پیش از دخول آلت در محل باید اندام آموزش زن در اثر ترشحات غدده های بارتولن و غدد کوچکتر دیگر کاملاً نرم و مرطوب شده باشد. قاعدتا هر زن چه زن بیشتر تحریک شود و پاسخگو تر باشد، ترشحات مرطوب کننده اندام آمیزشی فراوان تر خواهد بود. اگر مقدار این تلاش‌ها کافی نباشد، ورود آلت به مهبل با درد بسیار و گاه ایجاد خدشه و خراش همراه می‌شود.

 

داروهای آنتی ‌کولینژیک و دوران یائسگی

 مصرف داروهای آنتی ‌کولینژیک و دوران یائسگی نیز می‌تواند علت باشد. گلسیرین و کرمهای صورت گاه حساسیت می دهد. وازلین می تواند مورد استفاده قرار بگیرد ولی هیچ چیز جای آب دهان را پر نمی‌کند .زیاد بودن ترشحات مهبل در بعضی خانمها سبب لغزندن و بیرون افتادن آلت از مهبل می گردد و زن می تواند در وسط کار ترشحات زیادی و مزاحم را با پنبه پاک کند.


- وجود چسبندگی در مهبل یا رحم و ضمائم آن سبب آماس ها با وجود غده های سرطانی .و اما با انجام کاوش‌های دقیق ضایعه عضوی قابل اعتنایی کشف نمی‌شود ولی وارد کردن انگشت در مهبل باز با مقاومت روبرو می شود و به راستی در نبود ضایعه عضوی است که تشخیص مقاربت دردناک با منشاء روانی مطرح خواهد بود.


مقاربت دردناک ممکن است سبب انقباضات تشنجی مهبل یا همراه با آن باشد .باید توجه داشت که مقاربت دردناک و واژینیسم با یکدیگر مترادف نیستند و هر عامل روانی که باعث دردناک مقاربت گردد می تواند واژینیسم ایجاد کند و غالباً اگر مقاربت دردناک در زنان معالجه نشود به واژینیسم می‌انجامد.

ممکن است زن نسبت به مرد احساس نفرت داشته باشد و در این صورت باز، ورود آلت به مهبل با مقاومت آن روبرو می شد ولی این پدیده با مقاربت دردناک تفاوت دارد و در آن درد واقعی آن چنانچه در مقاربت دردناک وجود دارد معمولا دیده نمی شود.
درمان مقاربت دردناک بر حسب علت آن تفاوت می‌کند. گاه می‌توان با یک پرسش تا حدی محل ضایعه عضوی بیمار را دریافت. مثلا اگر ضایعه در اندام های آمیزشی عمقی، از جمله در رحم باشد ممکن است درد فقط در صورت دخول عمیق آلت در مهبل پیدا شود.

استفاده از روغن های چرب و نرم کننده، پمادهای بی حس کننده، انتخاب وضعیت مناسب برای نزدیکی، داروهای مسکن، داروهای ضد میکروبی، عمل جراحی، حمام آب گرم و رادیوترمی و روان درمانی و در هر مورد پزشک باید از این یک یا چند روش ممکن صورت بگیرد.

پزشکان توصیه می‌کنند که پیش از نزدیکی یک قرص یک صدم یا یک دویستم گرمی تری نیترین در زیر زبان بگذارند و سپس اقدام به نزدیکی کنند. اگر این مقدار موثر نباشد پس از ۵ دقیقه قرص دیگری به کار برند و در صورت عدم تأثیر با پزشک خود مشاوره کنند تا سبب عدم تاثیر دارو را بیابد و وجود عوامل روانی نیرومند را بررسی نموده و با روان درمانی برطرف کند.

در صورتی که فرصتی برای نزدیکی پیش آید و قرص تری نیترین در اختیار نباشد می توان از مقدار کمی از داروهای مسکن و ضد ترس و آرام بخش های دیگر به عنوان داروهای کمکی می‌توان سود گرفت. اگر مرد به نهان بیضه گی یک طرفه، فتق واریکوسل و مانندهای آن مبتلاست، باید گوشزد کرد که این کیفیت مهم نیست و اینها نشان عقیمی او نیست و در میل و توانایی جسنی او اثری ندارد.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات