پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

علل و ریشه های همجنسگرایی

گزارش شده میزان آندروژن های جاری مردان همجنس گرا کمتر از مردان غیر همجنس گرا است

علل و ریشه های همجنسگرایی


۱- عوامل زیستی ۲-عوامل روان شناختی


۱- عوامل زیستی

ممکن است اجزاء زیستی و ژنتیکی در گرایش جنسی نقش داشته باشند. گزارش شده میزان آندروژن های جاری مردان همجنس گرا کمتر از مردان غیر همجنس گرا است. به نظر می رسد هورمون های دوران جنینی در سازمان دهی دستگاه عصبی مرکزی نقش دارد. ادعا شده حضور موثر آندروژن های دوران جنینی در گرایش جنسی نسبت به زنان تاثیر دارد و کمبود آندروژن های این دوره ممکن است سبب گرایش جنسی به سمت مردها شود.

 دخترهایی که در دوران جنینی در معرض مقادیر زیادی آندروژن بوده اند پیش از سن بلوغ معمولاً پرخاشگرند و پسرهایی که در رحم در معرض مقادیر فراوانی هورمونهای زنانه بوده اند نسبت به سایر پسرها قاطعیت، پرخاشگری و روحیه ورزشی کمتری دارند. زن های مبتلا به پرکاری قشر غده فوق کلیوی بیشتر از جمعیت کلی، همجنس گرا یا دو جنسگرا میشوند.


مطالعات ژنتیک نشان داده است که میزان بروز همزمان همجنسگرایی در دوقلوهای تک تخمکی بیشتر از دوقلوهای دو تخمکی است که حاکی از یک استعداد ارثی زمینه‌ای است ولی مطالعات کروموزومی نتوانسته اند همجنسگرا ها را از غیر همجنس گرا ها تفکیک کنند. همجنس گراهای مرد توزیع خانوادگی هم نشان می دهند و بیشتر از غیر همجنس گراها برادرهای مبتلا به همجنسگرایی دارند.

در یک مطالعه دیگر نشان داده شده که در زنان و مردان همجنس گرا گروهی از سلول های هیپوتالاموس کوچک تر از مردان غیر همجنس گرا است. هیچ یک از این مطالعات تایید نشده است. تغییرات ساختاری در سلول های تولید کننده سوماتو استاتین، در آمیگدال نیز مطرح گشته است.

 شیوع کمتر راست دستی این جمعیت گزارش شده است. ترتیب تولد نیز مطالعه شده، وجود برادر بزرگتر بیشتر مشاهده گشته است ولی دختران مبتلا اغلب از فرزندان اول بوده اند. وجود خاله های بیشتر در مقایسه با دایی ها در همجنسگراها و فرضیه های پسیکوداینامیک و مدل های یادگیری نیز وجود دارند. والدین کودکان مبتلا، اختلالات روان پزشکی بیشتری داشته، افسردگی در بیش از نیمی از مادران وجود داشته و در پدران افسردگی و سوء مصرف الکل شایع بوده است.

در مطالعه دیگر، شیوع بالاتر اضطراب جدایی در پسران مبتلا گزارش شده است. باورهای هذیانی وجود ندارد و در تشخیص اختلال افسردگی و سایکوز های ماژور به صورت همراه ممکن است وجود داشته باشد ولی اغلب آنها تشخیص ماژور دیگری همراه ندارند. تشخیص اختلال شخصیت مرزی نیز ممکن است بصورت همراه وجود داشته باشد که اختصاصی نیست.


۲- عوامل روانشناختی

فروید همجنسگرایی را وقفه رشد روانی جسمی تلقی می‌کرد و به ترس های اختگی و ترس از تسلط مادر در مرحله پیش ادیپی، رشد روانی جنسی اشاره می‌کرد. بر طبق نظریه روان پویشی موقعیت‌های اوایل زندگی که ممکن است سبب رفتار همجنسگرایی در مردان شوند عبارتند از: وابستگی عاطفی شدید به مادر، فقدان نقش پدری موثر، مهار رشد مردانگی از سوی والدین، تثبیت یا پسرفت در مرحله خوش شیفتگی رشد و باخت در رقابت با برادران و خواهران.

 فروید معتقد بود همجنسگرایی در زنان به دلیل فقدان انحلال رشک احلیل به همراه تعارضات ادیپال حل نشده به وجود می‌آید. فروید در نامه ای به مادر نوشت، مطمئناً همجنسگرایی مزیتی ندارد، ما آن را نوعی اعمال جنسی تلقی می‌کنیم که در اثر وقفه خاصی در رشد جنسی ایجاد می‌شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات