پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کودک در تمام کردن تکالیف مدرسه اش مشکل دارد

یکی از معمول ترین مشکلات،مشکلات تحصیلی است که والدین از آن شکایت دارند. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد.

کودک شما به ندرت کارهای روزانه مدرسه اش را در زمانی که معلم تعیین کرده، تمام می‌کند؛ برگه هایش را نیمه‌ کاره تحویل می دهد، کار های مدرسه اش را به خانه می‌آورد، از وقت اضافی اش برای تمام کردن کار مدرسه استفاده می‌کند. یکی از معمول ترین مشکلات، مشکلات تحصیلی است که والدین از آن شکایت دارند. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد.

کودک، ممکن است انگیزه انجام کار در حد توانش را نداشته باشد و گاهی دیده شده که کودک، انگیزه کافی دارد، ولی آن قدر سر به هواست که به آسانی حواسش پرت می‌شود و نمی‌تواند به طور متمرکز، عمل کند. اگر کودکتان در آن موضوع درسی خاص مشکل دارد، ممکن است به روند آموزش آشنا نباشد و یا روش انجام تکالیف را نداند ـ اگر کودکتان از مهارت های مورد نیاز برخوردار نباشد، بنابراین، هرگز نخواهد توانست کارش را به پایان برساند.

در بعضی موارد، کودکان به دلیل دست خط یا طرز نوشتنشان کند کار می‌کنند .بعضی دیگر، به طور کلی، آرام تر می نویسند و آهسته تر از دیگران شکل حروف را می کشند. بعضی دیگر از دانش آموزان، به زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانند آنچه را که در ذهنشان است برای کاغذ منتقل کنند. گاهی آنقدر ذهن کودک به مشکلات خانوادگی یا شخصی مشغول است که نمی تواند برای کار کلاسی اش متمرکز شود، ولی بسیاری از کودکان فقط به علت بی حوصلگی و یا تنبلی کار های مدرسه شان را انجام نمی‌دهند.

خلاصه اینکه، بسیاری از آنها فقط از زیر کار در می‌روند. برای اینکه الگوی تمام نکردن کار مدرسه را معکوس کنید، باید الگوهای رفتاری را تغییر دهید. راه حل های پیشنهادی زیر، می توانند والدین و دانش آموزان را در این در این مورد راهنمایی کنند:


۱- درباره مسئله تحقیق و بررسی کنید.
۲- سطح یادگیری کودک را با سطح کلاس، هماهنگ کنید.
۳- در صورت لزوم پشتیبانی های ویژه را به کار ببرید.
۴- تمرکز بر انجام یک کار را تقویت کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات