پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نقش زوج درمانی در طلاق و جدایی

اگر در حین جلسات مشاوره زوج درمانی افراد به این نتیجه برسند که می‌خواهند به رابطه خود خاتمه دهند، مسئله بعدی حضانت از کودکان، و دیدار والد دیگر با آنهاست که بایستی در مورد آن به توافق برسند

نقش زوج درمانی در جدایی از همسر چیست؟

طبق تحقیقات صورت گرفته، زوج هایی که پیش از اردواج به دوره های مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می کنند، و یا آنهایی که در ابتدای مشکلات به جلسات زوج درمانی مراجعه می نمایند، کمتر از آنهایی است که این مشاوره ها را نادیده می گیرند. با این حال،غیر معمول نیست که زوجی برای درمان مراجعه کنند و اظهار نمایند که تصمیم به جدایی گرفته اند یا حداقل برای گرفتن این تصمیم نیاز به کمک دارند.  

این بخش نیز هنوز در قلمرو مشکلات ارتباطی قرار دارد. با اینکه اهداف درمانی با زوج هایی که می خواهند به رابطه ادامه دهند یا آن را بهبود بخشند، متفاوت است، اما رویکرد مورد استفاده برای مشکلات ارتباطی تقریباً در اینجا نیز کاربرد دارد. هدف درمانی در اینجا این است که معلوم کنیم آیا زن و شوهر تصمیم دارند به رابطه ادامه دهند یا خیر.

  اگر در حین جلسات مشاوره زوج درمانی افراد به این نتیجه برسند که می‌خواهند به رابطه خود خاتمه دهند، مسئله بعدی حضانت از کودکان، و دیدار والد دیگر با آنهاست که بایستی در مورد آن به توافق برسند. یکی از راه های موثر برای تسهیل فرآیند تصمیم گیری این است که از زن و شوهر بخواهیم در جلسه به طور مستقیم در این مورد با هم صحبت کنند و فقط درمانگر سعی کند به عنوان تسهیل کننده به آنان کمک کند، تا با گفتگو به نتیجه نهایی دست یابند.

نوع جدید مشاوره طلاق و جدایی، میانجی گری است. اهداف این مشاوره بسیار محدود و شامل حمایت از زن و مرد طلاق گرفته است تا با احساس مسئولیت مشترک در مورد حضانت، مراقبت و مواظبت از کودک و مسائل مادی تصمیم خود را بگیرند. این فرایند، جایگزین فرایند قانونی طلاق نمی شود، اما این نوع مشاوره، فرآیند را با کم کردن درگیری های مخرب، تسهیل می کند و می‌کوشد تلخی تجربه جدایی را کاهش دهد.

میانجی گری می تواند در محیط دادگاه خانواده و با استفاده از مشاوران متخصص انجام شود. میانجی گری می تواند در کلینیک های خصوصی خانواده درمانی، یا زوج درمانی انجام گیرد. این مشاوره در هر محلی که انجام شود همیشه لازم است که میانجی کننده با وکلای زن و شوهر تماس بگیرد و در مورد بهترین فرد برای حضانت با آنان صحبت و سعی کند در فرایند قانونی، کمک‌ کننده باشد تا صدمه کمتری به اعضای خانواده برسد.

 در برخی از مراکز زوج درمانی، یک تیم میانجی گر در اختیار زوج قرار می‌گیرد که شامل یک وکیل و یک مشاور است و به زن و شوهر کمک می کند تا در مورد مسائل مادی و همچنین مشکلات عاطفی به توافق برسند. نتایج اولیه این فرآیند نشان داده است که این روش برای زن و مرد طلاق گرفته و همچنین فرزند مفید است، اما فواید طولانی مدت آن هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات