پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلال دوقطبی  چیست؟

اختلال دوقطبی اختلال روانی مشهوری است که در بزرگسالان از راه نوسانات خلقی به وجود می آید

اختلال دو قطبی و مشکلات دوران نوجوانی

اختلال دوقطبی، اختلال روانی مشهوری است که در بزرگسالان از راه نوسانات خلقی که متشکل از چرخه های افسردگی و شیدایی است تشخیص داده می‌شود. امروزه این اختلال به عنوان اختلالی شایع  در کودکان و جزء مشکلات دوران نوجوانی پذیرفته شده است.

 اعتقاد بر این است که این اختلال ناشی از وجود نابهنجاری هایی در فعالیت های عصبی شناختی مغز است که بر خلق تاثیر می گذارند و متاثر از الگوهای تفکر و رفتار فرد است.

این اختلال به دارو درمان پاسخ می دهد، در واقع دارو درمانی به تعدیل به حالات خلقی فرد مبتلا به اختلال دوقطبی، به خصوص هنگامی که اختلال مربوط به مشکلات دوران نوجوانی است، منجر می‌شود.

حتما بخوانید: اختلال روانپریشی و انواع آن

 به منظور تشخیص این نوع از مشکلات دوران نوجوانی و کودکی، باید به فعالیت‌ها و کارکردهای روزانه آنان رجوع کرد. در حالت خلق افسرده، کودک یا نوجوان اختلال‌هایی را در کارکردهای روزانه خود دارد و نمی‌تواند به فعالیت های روزانه بپردازد.

در حالت شیدایی، کودک یا نوجوان دارای انرژی زیاد، پرتحرکی و بیش فعالی است و کارها را سریع اما دقت انجام می دهد، نیاز به خواب در او کم می شود، تحریک پذیر شده و در روابط بین فردی خود دچار مشکل می‌شود.

اغلب دوره شیدایی به اندازه دوره افسردگی طول نمی کشد. کودک دچار اختلال دو قطبی به افسرده خویی مبتلاست که بعد مهمی در اختلال دوقطبی است



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات