پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شرایط همبود با اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان

اختلال های رفتاری مختل کننده شامل اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه، اختلال نافرمانی و اختلال سلوک است

دلایل اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان

همپوشی زیاد اختلال دو قطبی با دیگر اختلال های رفتاری مختل کننده به بحث های زیادی درباره وجود اختلال دوقطبی در کودکان منجر شده است. اختلال های رفتاری مختل کننده شامل اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه، اختلال نافرمانی و اختلال سلوک است. بسیاری از این اختلال ها ممکن است با پیدایش رفتارهای مشکل آفرین همراه باشند. این رفتارهای مشکل‌آفرین به دلایل زیادی رخ می‌دهند که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. ناتوانایی یادگیری، بدکارکردی شناختی و تاثیرات تحولی؛
  2.  اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه؛
  3.  بدکارکردی سیستمهای حسی؛
  4.  اضطراب ناشی از شرایط و عوامل محیطی؛
  5.  تعداد اختلال های مربوط به درخود ماندگی؛
  6.  عدم سازمان یافتگی محیط؛
  7.  اختلال افسردگی
  8.  اختلال های دلبستگی واکنشی؛
  9.  اختلال های استرس پس ضربه ای.

کودکان به بیش از یکی از دلایل بالا به رفتارهای غیر قابل کنترل مبتلا هستند. اما به طور کلی این علت ها باید به طور ریشه ای و اساسی حل شوند. برای از بین بردن هر یک از علت های مذکور می توان برنامه رفتاری خاصی را طرح ریزی کرد. توجه داشته باشید که طراحی برنامه رفتاری بیشترین تناسب را با کودک، شرایط و محیط او داشته باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات