پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

هذیان یا دلیریوم ترک الکل

هذیان یا دلیریوم ترمنس، شدیدترین نوع سندروم ترک می باشد که ۷۲ ساعت بعد از قطع یا کاهش الکل بعد از ۵ تا ۱۵ سال مصرف سنگین الکل ظاهر می‌شود.

هذیان یا دلیریوم ترک الکل

هذیان یا دلیریوم ترمنس، شدیدترین نوع سندروم ترک می باشد که ۷۲ ساعت بعد از قطع یا کاهش الکل بعد از ۵ تا ۱۵ سال مصرف سنگین الکل ظاهر می‌شود. هذیان ترک الکل یک فوریت پزشکی است که در صورت عدم معالجه می تواند به مرگ منجر شود.

در صورت قطع مصرف الکل، مجموعه علائمی ظاهر می شوند که اکثراً ناشی از هیپراکتیویتی سیستم اتونوم یا بیش فعالی سیستم خود مختار است که خطر آسیب و مرگ را در شخص افزایش می دهد.

 در مرحله دلیریوم ترک الکل، بیمار نسبت به رفتار خود کنترل ندارد و رفتارهای انتحاری و غیرمنتظره ای چون رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه یا انتحاری از خود نشان می دهند که هم برای خودش و هم برای دیگران بسیار خطرناک است. در چنین بیمارانی (تهاجم و خودکشی) توهمات لی لی پوتین (دیدن موجودات ریز) شایع است.

 مرحله هذیان الکلی، ایجاد حالتی شبیه خواب‌آلودگی است و به این علت، تجربه‌های هذیان الکلی را هذیان خوابی یا رویایی نیز می نامند. هذیانهای تجربه شده مانند دیدن صحنه‌های خوشایند یا ناخوشایند و وحشتناک، مانند ظاهر شدن حیوانات عجیب و ترسناک که بر روی بدن الکلی میخزند، می‌باشند.

 این تجربیات سخت منجر به شکل گیری رفتار های پیش بینی نشده مانند فرار شخص و یا واکنش های دیگر می گردند. علایم و ویژگی های اصلی سندرم دلیریوم، یک هفته پس از ترک الکل و یا کاهش میزان مصرف آن ظاهر می‌شوند اغلب با بی اشتهایی، استفراغ و اسهال همراه هستند.

علائم و ویژگی‌های اصلی هذیان ترک الکل عبارت از :
۱- بیش فعالی سمپاتیک و بروز علائمی چون تاکیکاردی، تعریق، اظطراب، تب، بی خوابی، افزایش فشار خون
۲- دگرگونی های ادراکی که غالباً به صورت توهمات بینایی یا لمسی ظاهر می شوند.
۳- نوسان سطح فعالیت های روانی - حرکتی که از تحریک پذیری مفرط تا بی حالی شدید می تواند پدیدار شود.
در این مرحله، بیمار از نظر فیزیولوژیکی به شدت عرق می ریزد و اشتهای خود را از دست می دهد و حالت تهوع و ترس و وحشت زدگی در ظاهر می گردد. در این زمان بیشتر بیماران تا مدت‌ها از نوشیدن الکل خودداری می کنند، اما بعد از یک دوره بهبودی نسبی دوباره مصرف الکل را شروع کرده و مقدار آن را افزایش می دهند و آماده حمله بعدی می شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات