پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

الکلیسم

طبق دیدگاه پزشکی، شخصی که به طور به صورت افراطی، غیر قابل کنترل، مزمن و در حد عادت و وابستگی، مشروبات الکلی بنوشد، مبتلا به اختلال الکلیسم است و به شخص مبتلا به الکلیسم، الکلی گفته می‌شود

الکلیسم

طبق دیدگاه پزشکی، شخصی که به طور به صورت افراطی، غیر قابل کنترل، مزمن و در حد عادت و وابستگی، مشروبات الکلی بنوشد، مبتلا به اختلال الکلیسم است و به شخص مبتلا به الکلیسم، الکلی گفته می‌شود. اختلال الکلیسم با تخریب فراوان جسمانی، روانی، عملکرد اجتماعی و روابط بین فردی همراه است. تعریف وابستگی به الکل مشکل است.

 اما می‌توان گفت که شخصی الکلیک کسی است که بدون خوردن الکل نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد، یعنی می آشامد تا زنده بماند و زندگی می کند تا بیاشامد. به عقیده ی ای. ام. جلینک، الکلیسم به هرگونه مصرف مشروبات الکلی که برای فرد یا اجتماع یا هر دو زیان آور باشد، گفته می شود.

 از نظر وی، وقتی شخص الکل می نوشد، تاثیرات زیستی - شیمیایی آن بر مغز تمایل یا گرایش بدنی مقاومت ناپذیری را برای نوشیدن مقادیر زیادی از الکل ایجاد می کند. از نظر جلینک، اختلال الکلیسم این به ۵ دسته ی متفاوت تقسیم شده است که عبارتنداز:
۱- الکلیسم آلفا؛ وابستگی مستمر و صرفا روانی به نوشیدن الکل توصیف می‌شود. از الکل و اثراتش به منظور تسکین ناراحتی های جسمانی و عاطفی استفاده می شود.

۲- الکلیسم بتا؛ مشابه نوع الفا است؛ اما شخص با نوشیدن مداوم الکل و افزایش مقدار آن با اختلالات فیزیولوژیکی چون زخم معد،ه زخم اثنی عشر، بیماری‌های کبدی، قلبی و عروقی مواجه می‌شود. در این مرحله، بیمار با تضعیف روانی جدی مواجه نمی‌شود.

۳- الکلیسم گاما؛ الکلیسمی است حاد که با دو پدیده ی تحمل و وابستگی مواجه می‌شود. این نوع الکلیسم در ایالات متحده آمریکا شایع تر است، یعنی این افراد وقتی شروع به نوشیدن الکل می‌کنند توانایی قطع کردن آن را ندارند. در این نوع الکلیسم شخص می‌تواند دوره‌هایی را به علت به مخاطره افتادن تندرستی یا بروز اختلال حافظه از نوشیدن پرهیز کند. همچنین، با افزایش تحمل و در زمان قطع الکل علائم محرومیت سریع ظاهر می شود.

۴- الکلیسم دلتا؛ الکلیسمی است مزمن که شخص مبتلا با پدیده‌ ی تحمل، ترک و ناتوانی در پرهیز مواجه می شود. در این نوع الکلیسم، شخص مدام در حال نوشیدن است و به عدم توانایی در پرهیز از نوشیدن، حتی برای زمانی کوتاه مبتلا است. این نوع الکلیسم در کشورهای شراب خیز اروپایی چون فرانسه دیده می‌شود.

۵- الکلیسم اپسیلون؛ الکلیسمی است که با الگویی از باده گساری افراطی پاروکسیمال با دفعات میخوری شدید که در طی آن فرد مبتلا به مدت چند روز تا چند هفته الکل می نوشد، مشخص می شود. بیمار به قدری الکل می نوشد تا از پای در آید و پس از بهبودی ممکن است هفته ها یا ماه ها پرهیز کرده و مجدداً الگوی مصرفی قبلی را از سر گیرد. این نوع الکلیسم به دیپسومانیا مشهور است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات