پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انواع هذیان های بیمار پارانوید

اعتقاد بیمار به باورهای هذیان چنان شدید است که نمی‌توان در این مورد مستقیم با او به بحث و تبادل نظر پرداخت و در غیر این صورت بسیار عصبانی خواهد شد.

انواع هذیان های بیمار پارانوید

ز. اعتقاد بیمار به باورهای هذیان چنان شدید است که نمی‌توان در این مورد مستقیم با او به بحث و تبادل نظر پرداخت و در غیر این صورت بسیار عصبانی خواهد شد.

هذیان از هر نوعی که باشد می تواند به شدت زندگی فرد را مختل کند. فرد هذیانی نمی‌تواند ارتباط سالم با دیگران برقرار کند و به همین علت در حوزه های خانوادگی بیشترین آسیب وارد می شود.
 

علل

علت های بیماریهای هذیانی بیشتر در ساختار مغز و عملکرد جسمانی فرد وجود دارند و ساختار ژنتیکی باعث ایجاد این حالت ها می شوند از طرفی محیطی نیز می‌توانند در صورتیکه شدید باشد البته با این شرط که فرد استعداد ژنتیکی داشته باشد باعث ایجاد و تشدید هزینه‌ها شوند

هذیانهای بیمار پارانوید را می توان به چهار دسته تقسیم نمود که عبارتند از:

۱. بزرگ‌منشی،
۲. آزار و گزند؛
۳. جنسی؛
۴. حسادت.

در هذیان بزرگ منشی، احساس مهم بودن، ثروتمند بودن، قدرت داشتن، از جمله حالات بسیار پایدار و مستمر است؛ زیرا بیمار را از خطرات زندگی مصون می دارد و واقعیت را به نحوی مسخ می کنند که بیمار احساس تسلط می کند. گاهی تفکرات بزرگ منشی این بیماری را مگالومانیا نیز می‌خوانند.

هذیان آزار و گزند بر اساس تصور بیمار از یک شبه جماعت است. بیمار دچار این هذیان، تصور می کند که عده ای برای توطئه چینی علیه او، سازمان یافته اند. اگر چنین نظام فکری در بیمار شکل گیرد و راسخ شود، او به دو نوع عمل دست می زند؛ یا برای محافظت خود به فرار و عقب نشینی مبادرت می کند و یا به فرد مقابل خود حمله می کند. این حمله ممکن است کلامی باشد یا عملی - مردان پارانوید بیشتر از زنان دست به حمله می زنند و در بعضی مواقع بسیار خطرناک هستند.

هذیانهای جنسی در زنان شایعترند و معمولاً برون‌فکنی بسیار روشن تمایلات شهوانی خود بیمار است. بیمار ناخودآگاه مایل است که به او تجاوز شود. به طور کلی بیمار حس می‌کند که از نظر جنسی، خطری از طرف دیگران او را تهدید می کند. هذیان حسادت و خیانت بسیار متداول است؛ بیمار معتقد است که همسر او به او خیانت می کند و هر واقعه یا رفتار همسرش را نیز گواه بر صدق این باور خود می داند. او هیچ منطق، دلیل و برهانی هم که خلاف این اعتقاد و باور او باشد را نمی پذیرد. در بعضی از افراد، این هذیان به قدری شدید می‌شود که با طرح های بسیار پیچیده و حساب شده‌ای به تعقیب همسر خود می پردازد. در مجموع، حسادت را به آنجا می کشاند که دشواری‌های بسیاری برای خود و خانواده اش ایجاد می کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات