پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

هیپوکاندریا

نام قدیمی این بیماری خود بیمار پنداری است یعنی فرد احساس می‌کند که به یک بیماری نسبتاً جدی مبتلا شده است

هیپوکاندریا

نام قدیمی این بیماری خود بیمار پنداری است یعنی فرد احساس می‌کند که به یک بیماری نسبتاً جدی مبتلا شده است ولی دلایل و مدارک کافی برای این ادعا وجود ندارد در واقع یک تفکر منفی در ذهن او شکل گرفته است.
نام جدیدی بیماری اضطراب بیماری است یعنی فرد اضطراب و نگرانی زیادی دارد که مبادا و یک بیماری نسبتاً شدید مبتلا شده باشد همچنین فرد اضطراب دارد که مبادا پزشکان نتوانسته باشند بیماری او را تشخیص دهند.

هیپوکاندریا نوعی نوروز است و فرد مبتلا به بیش از حد درباره سلامت خود نگرانی دارد. این بیماری با بالا رفتن سن افزایش می یابد و در زنهای میانسال و مسن بیشتر از افراد دیگر دیده می شود.

بیمار مبتلا به هیپوکاندریا به جزئیات حالات و مشکلات بدنی خود توجه دارد و بیش از اندازه از خود حافظت می کند؛ به همین دلیل هم، برخلاف آنچه که فکر می‌کند، از لحاظ جسمی سالم تر از دیگران است.

بیمار هیپوکاندریاک معتقد است که انواع و اقسام بیماری ها را دارد و در مرحله شدید آن به این نتیجه می‌رسد که امراض او به هیچ وجه قابل درمان نیستند؛ حتی زمانی که نتایج معاینات مختلف پزشکی، سلامت او را تایید کند، بیمار می گوید که دکترها اشتباه کرده اند، یا دانش کافی برای تشخیص بیماری های او را ندارند.

 این بیماران همیشه یک نگرانی نسبت به جسم خود، دارند و اگر در مورد فقدان یک مرض قانع شوند، دیگری را جانشین آن خواهند نمود. این بیماران از یک طرف جهت شبیه افراد وسواسی هستند، یعنی برای فرار از مشکلات عاطفی به دنبال موضوعی می گردند که فکر خود را بدان مشغول نمایند.

 البته واکنشهای هیپوکاندریاک و نوروستنیک در بیماران دیگر از جمله افراد مبتلا به افسردگی نیز، دیده می شود.

این بیماری می تواند آنچنان شدید باشد که حوزه‌های مختلف زندگی فرد از جمله تحصیل، شغل و روابط خانوادگی و روابط اجتماعی را دچار اختلال جدی کند. اکثر اوقات این بیماری با افسردگی و اضطراب عمومی و سایر اختلالات روانشناختی همراه است.

درمان

برای درمان بیماری از دارو و مشاوره و روان درمانی استفاده می کنند. اگر باور ابتلا به بیماری آنچنان شدید باشد که شبیه هذیان باشد از داروهای ضد جنون استفاده می کنیم و اگر اضطراب شدید باشد از داروهای ضد اضطراب، ولی درمان اصلی این بیماری مشاوره و روان درمانی است. روان درمانی تحلیلی و رفتاری شناختی برای این بیماران مناسب است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات