پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

توصیه‌هایی برای افزایش هوش و خلاقیت کودکان

هوش یعنی توانایی سازگار شدن با محیط و توانایی هایی که باعث می‌شود فرد ارتباط بهتری با دیگران بگیرد و زندگی و فرصت های خود استفاده بهتری بکند

توصیه‌هایی برای افزایش هوش و خلاقیت کودکان

هوش یعنی توانایی سازگار شدن با محیط و توانایی هایی که باعث می‌شود فرد ارتباط بهتری با دیگران بگیرد و زندگی و فرصت های خود استفاده بهتری بکند.
با این تعریف هوش انواعی دارد که عبارتند از:
۱. هوش کلامی
برای افزایش دادن هوش کلامی از گفتار درمانی، مهارت سخنرانی، افزایش مخزن واژه‌ها، بازی های کلامی و داستان سرایی استفاده می شود.

۲. هوش بدنی
برای افزایش دادن هوش بدنی از تمرین های ورزشی، مراقبه، آرام سازی و یوگا استفاده می شود.
۳. هوش فضایی دیداری
۴. هوش معنوی
۵. هوش فردی
۶. هوش میان فردی
۷. هوش عاطفی
۸ـ هوش موسیقی

«دانش‌آموزان و دانشجویان بُشکه‌‌های خالی نیستند که بخواهید پُرشان کنید بلکه مشعلی هستند که باید روشن‌شان کنید».

اینشتین در کودکی هم از حفظ کردن درس‌ها و انجام دادن تکالیف مدرسه متنفر بود و بیشتر به مطالعه‌ی‌ آزاد علاقه داشت. هنگامی که در پرسشنامه‌ی سنجش هوش و استعداد منسوب به ادیسون، به این سؤال برخورد که «سرعت صوت چقدر است؟»، فریاد زد: «چه می‌دانم؟! این چیزها را به آسانی می‌توان در هر کتاب درسی پیدا کرد. چه لزومی دارد آنها را به حافظه تحمیل کنم

هدف اصلی آموزش باید تحریک کنجکاوی کودکان و ایجاد علاقه و اشتیاق برای یادگیری باشد. اما بیشتر سیستم‌های آموزشی صرفاً به انتقال اطلاعات به ذهن دانش‌آموز می‌پردازند. در زمان‌های گذشته که ابزارهای ذخیره‌ی اطلاعات امروزی در دسترس نبود، به‌خاطر سپردن اطلاعات ارزشمند بود، اما امروزه ما در عصر اطلاعات به‌سر می‌بریم و صِرفاً داشتن اطلاعات مزیت به حساب نمی‌آید.

در عصر جدید انواع اطلاعات به سهولت در اختیار همگان قرار دارد. آنچه امروزه ارزشمند است، توانایی استفاده‌ی خلاقانه از اطلاعات و دانش موجود برای حل مسئله‌ و چالش‌های مختلف است. به همین دلیل باید دانش‌آموزان را به کنجکاوی و تفکر تشویق کنیم و اشتیاق دانستن و فهمیدن را در آنها افزایش بدهیم.

اگر کاهش هوش قبل از ۱۸ سالگی اتفاق بیفتد به آن ناتوانی عقلانی گفته می‌شود و اگر بعد از ۱۸ سالگی شروع شود به آن دمانس می گوییم.

برای درمان مشکلات هوشی بهتر است علت آن شناسایی شود. اگر علت ژنتیکی باشد بهترین راه حل رفتار درمانی و استفاده از داروها خواهد بود و اگر علت محیطی باشد تغییر محیط می‌تواند درمان کننده باشد. در هر کدام از انواع کاهش هوش آموزش نقش اصلی خواهد داشت.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات