پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

صرع

بیمار مبتلا به صرع، فردی است که مکررا دچار عدم آگاهی نسبت به محیط و تغییرات در کنش های الکتروشیمیایی مغز می گردد.

صرع چیست؟

بیمار مبتلا به صرع، فردی است که مکررا دچار عدم آگاهی نسبت به محیط و تغییرات در کنش های الکتروشیمیایی مغز می گردد. اکثرا این تغییرات مغزی را به وسیله دستگاه موج نگار مغزی می توان نشان داد. بعضی از بیماران اپیلیتیک دچار واکنش های حرکتی خود به خودی یا حمله غش نیز می گردند.

 البته تعدادی هم این حالت های اخیر را ندارند. بیماری در زن و مرد از لحاظ تعداد یکسان است؛ ولی در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می شود؛ زیرا علایم آنچه که در کودکی بیماری اپیلپسی تشخیص داده شده است، در بزرگسالی از بین می رود. سن ظهور اپیلپسی از طفولیت تا میانسالی تغییر می‌کند، میانگین آماری سن در حدود ۱۷ سال است.

 برخلاف آنچه که شایع است، تفاوت درجه هوشی بین افراد صرعی و دیگران وجود ندارد؛ البته هوش ممکن است تحت تاثیر حملات شدید و مکرر قرار گیرد. اگر حملات از زمان طفولیت شروع شود، رشد و تکامل قوای عقلی بیشتر صدمه می بیند. البته افراد مبتلا به صرع، همیشه علائم عقلی و رفتاری دال بر وجود آسیب مغزی، از خود نشان نمی دهند.

 بعضی از نوابغ بزرگ تاریخ مبتلا به اپیلپسی بوده اند. حمله صرعی به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه یک علامت تکراری از یک نوع گرایش مرضی مزمن مغز است که علت آن کاملا مشخص نیست و امکان دارد مربوط به یکی از اختلالات شناخته شده مغزی گردد.

نظریات مربوط به صرع

نظریه ای که درباره علت ایجاد حمله صرع بسیار متداول است اینکه : بر اثر بعضی از عوامل نامفهوم و یا تحریک موضعی قسمتی از مغز، بافت نورونهای قشر خاکستری مغز مستقیماً تحریک‌ می شوند. حساس شدن بافت مذکور در اثر تحریک، باعث دشارژ شدن غیرعادی نورون ها می شود که به نوبه خود حملات صرعی را به وجود می‌آورد.

بعضی از پژوهشگران معتقدند که این تحریکات، در اصل به متابولیسم بدن مربوط می شود. زیرا در بعضی از بیماران مبتلا به اپیلپسی هیچ گونه آثار صدمه و آسیب به مغز مشاهده نمی شود و در نتیجه، این محققین علت را در وراثت، متابولیسم بدن و یا سایر عوامل جسمانی می دانند. این نمونه ها را اپیلپسی ایدیوپاتیک می‌نامند.

 هنگامی که علت بیماری جسمی معلوم شد، به آن اپیلپسی سیمپتوماتیک می‌گویند. بیماری صرع در اشکال مختلفی ظاهر می‌شود و بعضی از بیماران، در دوران زندگی به چند نوع از آنها دچار می‌شوند. هر کدام از این شکلهای بیماری‌، نوع E.E.G مخصوص دارند.

البته، باید توجه کرد که عکس این مطلب، همیشه صادق نیست؛ یعنی هر E.E.G غیر عادی، الزاما دلیل وجود صرع دوگر فرد نیست. تقریبا ۱۰ درصد جمعیت هر کشوری، امواج غیرعادی مغزی دارند؛ ولی فقط یک درصد دچار حمله صرعی می شوند. مهمترین انواع اپیلپسی عبارتند از
۱-صرع کوچک
۲- صرع بزرگ
۳-نوع پیسکوموتور
۴- اپیلپسی جکسونی



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات