پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سندرم مغزی حاد

اگر از ابتدای شروع این عوارض بیمار تحت درمان قرار گیرد، ممکن است در عرض یک هفته، این علایم از بین بروند

سندرم مغزی حاد (دلیریوم(

روانشناسان تیره شدن شعور آگاه را حالت بارز این سندرم می‌دانند. شخص ناگهان احساس می‌کند که از نظر قدرت های شناختی دچار اشکالاتی شده است و مثل گذشته نمی تواند بر مطلبی تمرکز و توجه داشته باشد؛ همچنین تفکر او جریان و جهت ثابتی به خود نمی‌گیرد و گاهی از کنترل او خارج می شوند.

 آنها قادر به ادامه صحبت با خود و دیگران نیستند؛ زیرا توجه آنها دائما تغییر می کند. در حالت شدید دیلیریوم، تکلم بسیار محدود، نامفهوم و با فشار ادا می شود. در این حال، توهم و هذیان نیز وجود دارد؛ جهت یابی زمانی و مکانی مخدوش می‌شود؛ همزمان با این نابهنجاری های فکری و ادراکی، در رفتار و عواطف آنها اختلالات شدید پیدا میشود آنها یکدم بسیار شادند و لحظه دیگر بسیار غمگین، افسردگی، اضطراب، ترس، خشم، خوشحالی و بی تفاوتی دائماً جای خود را به یکدیگر می‌دهند.

این حالات در تاریکی و به خصوص هنگام بی خوابی شدید تر می شود. طی یک شبانه‌ روز، شخص ممکن است چند ساعت، و به خصوص اوایل صبح، حالات طبیعی داشته باشد. از عوارض دیگر این بیماری، تعریق شدید، سرخی زیاد صورت، گشادی مردمک چشم، تندی ضربان قلب، فشار خون بالا، کم خوابی و بی خوابی را می‌توان نام برد.

 موضوع مهم اینکه اگر از ابتدای شروع این عوارض بیمار تحت درمان قرار گیرد، ممکن است در عرض یک هفته، این علایم از بین بروند و شخص بهبود یابد؛ اما اگر درمان نشود، بیمار ممکن است بمیرد. چند عامل ارگانیک سبب می‌شوند که دیلیریوم ماهیت مداومی نداشته و ترمیم پذیر باشد.

سندرم دلیریوم در افراد مسن

 به طور کلی سندروم حاد مغزی، اختلال در کنش مغز است و نه در ساختمان آن؛ یعنی تخریبی در سلولهای مغز به وجود نمی‌آید. این اختلال کنش‌ سلولهای مغز را ناشی از بیماریهای جسمی و بحرانی هایی خاص می دانند؛ بحرانی هایی که در برطرف کردن فضولات سلولی و جریانات کم‌کننده متابولیسمی مانند اکسیژن و پروتئین مداخله می نمایند.

 مهمترین عوامل جسمی در پیران عبارتند از : تأثیر دارو، عفونت تبزای شدید، سوء تغذیه و کمبود ویتامین، کم آبی بدن، بیماری های داخلی و به خصوص مرض قند، کم کاری تیروئید، کمبود قند بدن، ضربه‌های سر و بیماری‌های قلب و عروق.

افراد در هر سنی می توانند به دیلیریوم مبتلا شوند. لکن این وضع در کودکان و افراد بالاتر از شصت سال، شایع‌تر است؛ اما پیران به علت ضعف متابولیسم بدن و نیز به علت مصرف داروی بسیار، آسیب پذیرترند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات