پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مسمومیت با حشیش

در ارتباط با کساني که مقدار مصرف شان بسیار است، پس از ترک با افسردگی، بی خوابی و اضطراب مواجه می شوند از جمله عوارض متداول ترک، ارتعاش بدن است.

مسمومیت با حشیش

مصرف افراطی حشیش یا کانابیس با تغییراتی چون اضطراب، مسخ شخصیت، مسخ واقعیت، تلقین پذیری شدید، انزواي اجتماعی، سوءظن، خنده های نامتناسب، رفتار غیرعادی و احتمال آسیب به خود و دیگران همراه است. در بیمار مسموم شده با کانابیس، اختلال در ادراک به صورت توهم و خطای ادراکی، افکار گذرای پارانوئیدی، اختلال واضح شناختی و سطح هوشیاری و مهارت های اجرایی، اضطراب شدید و حملات پانیک که در افراد تازه کار شایع‌تر است، پدید می آیند.

 به علاوه، اختلال اضطرابی ناشی از مصرف کانابیس و حالات هیپومانیا و افسردگی در مصرف دراز مدت به صورت اختلال خلقی ناشی از کانابیس و وقوع حالت فلاش بک یعنی احساس بروز علائم مرحله مسمومیت در مواقعی که ماده را مصرف نکرده است، فرم های بالینی شدید مسموميت با کانابیس هستند. يکي از علائم مهم مسمومیت با حشيش که معمولاً در مصرف کنندگان حشيش ظاهر می‌شود، افزایش حساسیت مصرف کننده نسبت به محرک های بیرونی است.

در دوزهای پایین، شخص جزئیات تازه را قابل درک می سازد، رنگها را غنی‌تر و صداها را عمیق تر از گذشته درک می‌کند و در دوزهای بالا شخص احساس مسخ شخصیت و مسخ واقعیت پیدا می‌کند. علاوه بر مطالب ذکر شده در بالا، مصرف طولانی مدت حشیش موجب بی‌تفاوتی، نااميدی، کم شدن علاقه و انگیزه و بی مسئولیتی در قبال امور روزمره ی زندگی و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌شود.

 این حالت به از دست دادن خانواده، دوستان و شغل فرد منجر می شود و در DSM-IV-TR هيچ نوع سندرم ترکی برای مصرف کنندگان حشيش عنوان نشده است. اما از سوی دیگر سوبل معتقد است که، اگر کسی حشيش مصرف کند، به راحتی قادر به ترک آن نیست و در صورت عدم مصرف به علائمی مانند اضطراب، بی‌خوابی، بی قراری، درد عضلانی، اسهال و تهوع دچار می‌شود. به علاوه، از آثار احتمالی بلند مدت مصرف حشيش اين است که غالب مصرف‌کنندگان کانابيس به مصرف مواد دیگری چون هروئین و کوکائین خواهند پرداخت.

 در ارتباط با کساني که مقدار مصرف شان بسیار است، پس از ترک با افسردگی، بی خوابی و اضطراب مواجه می شوند از جمله عوارض متداول ترک، ارتعاش بدن است.

 بنابراین، اگر بخواهند استعمال اين ماده را ترک کنند، بايد مصرف آن را تدریجاً کاهش دهند. برخلاف آنچه پیشتر تصور می‌شد، اکنون مشخص شده است که مصرف ماری جوانا و حشیش نیز اعتیاد آور است. نشانگان محروميت از حشيش عبارتند از : تحریک پذیری، بی قراری، کاهش وزن، بی خوابي، تشنج و افزايش حرارت بدن.

 به طور کلی، می‌توان اين طور مطرح کرد که فشار روانی شدید، احساس اشتیاق و ولع شديد در مصرف‌کننده موجب می‌شود که ترک حشيش بسیار سخت و دشوار باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات