پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

هيپرسکسوالیسم یا پرکاری جنسی در زنان

هيپراروتيسم یا اروتومانی از تشديد مرضی تمایلات جنسی حکایت می کند

هيپرسکسوالیسم یا پرکاری جنسی در زنان

هيپراروتيسم یا اروتومانی از تشديد مرضی تمایلات جنسی حکایت می کند و در گذشته آن را زیر عنوان جنون نزدیکی شرح می دادند. در این حال زن تمایل شدید به نزدیکی دارد، از کنترل خویش عاجز است، در برابر مرد نمی‌تواند مقاومت کند، هر چه نزدیکی می کند نزدیکی می‌کند، اشباع نمی‌شود و خواه ناخواه برای کاستن تنش های جنسی خود به هر جايی گری، نیز دست می زند.

 این بیماران شوهرخود را امان نمی دهند. بام تا شام به سر و کول او می پرند، خواب شب را بر او حرام می کنند. هیپراروتيسم حالتی بسیار کمیاب است و بیشتر به علل روانی و کمتر در اثر بیماری های عضوی که به نحوی تحریک پذیری جنسی را افزایش می‌دهد، پدید می‌آید.

 در مواردی که بر مقدار هورمون های آندروژن خون افزوده می شود، خواه در جریان تجویز هورمون های مردساز و خواه در مواردی که تومور ترشح کننده فعالی در بدن وجود دارد، ممکن است تشدید تحریک پذیری جنسی پیدا شود و تمايل مرضی به نزدیکی پدید آید. جنون نزدیکی در مراحل نخستین پرکاری غده تیروئید نیز گهگاه دیده شده است. در جریان بیماری های عصبی از جمله در دنباله آنسفالیت ها و ضربه های مغزی، به ندرت بیمار رفتارهای اروتومانيک نشان می‌دهد.

 گهگاه حمله بیماری صرع نیز به صورت یک هیپراروتيسم حاد تظاهر می‌کند. تومورهای مغزی نیز ممکن است چنین حالتی ایجاد کند و ضايعات انهدامی هسته‌ های بادامی مغز نيز ممکن است به پیداش تظاهرات هيپراروتيک بينجامد. درجات خفیف تشدید تمایلات جنسی در جریان آبستنی و نیز در دنباله برداشتن دیده شده است.

 پس از یائسگی نیز چنانکه گفتيم ممکن است تمايلات جنسی تشدید گردد. شدت یافتن تمايلات جنسی گاه در بیماران الکلیک ملاحظه می شود و بیمار اغلب چندین بار در روز به خودارضايی دست می‌ زند. خارش واژن، گاه اشتباهاً به عنوان یکی از سبب های تشدید تحریک پذیری جنسی شمرده می‌شود.

 البته ممکن است خارش، زن را به استمناء وادارد و یا او را بر آن سازد که پیوسته از شوهر خود تقاضای نزدیکی کند اما این حالت فقط در صورتی است که خارش خفيف باشد و تازه پس از رفع شدن خارش تمایل به نزدیکی يا استمناء از بین می‌رود، و گرنه اگر خارش واژن زن شدید باشد نه تنها تحریک پذیری جنسی افزایش نمی‌یابد بلکه حالت دفاعی در عضلات مهبل پدید می‌آید و بیمار آن چنان ناراحت می شود که گاه قصد خودکشی می‌کند اما همیشه آشفتگی روانی بیماران اروتوماتیک این چنین شدید نيست و حالات خفیفتر نیز دارد.

 یکی از فراوان ترين این حالات اروتومانی های وسواسی است که در آن بیمار نمی تواند مسائل جنسی از مغز خود خارج کند و به آن نینديشد، هر چه را که می‌بیند و می‌شنود به طور سمبلیک به امور جنسی ارتباط می‌دهد. چنین بیماری گاه توهمات جنسی نيز دارد و مثلاً پیوسته مردانی را می بيند که عاشق او هستند و شبانگاه از دیوار بالا آمده، سر از پنجره اتاق داخل کرده و تقاضای عشق ورزی و نزدیکی می کنند.

 برخی از بیماران که به زنان پراشتها و سیراب ناشونده موسومند، پیوسته از شوهر خود تقاضای نزدیکی می کنند ولی به راستي ميل به انجام آن را ندارند و خود پیش پزشک اعتراف می کنند که نه از نزدیکی لذت می‌برند و نه ميل به انجام آن دارند اما نمی‌توانند از شوهر خود چنين تقاضایی نکنند و دلیل آن را نیز نمی‌دانند.

 در تحلیل روانی این بیماران آشکار می‌شود که اینان در واقع شک وسواسی دارند و چون ناخودآگاهانه، توانایی مرد را در انجام نزدیکی دلیل عشق او می دانند، همواره درصددند که مورد علاقه بودن خود را اثبات نمایند. عملاً اين بیماران در عمل جنسی به اوج لذت دست نمی‌ يابند و از اين رو در عين نشان دادن علائم هیپرسکسوآليسم، در شماره مبتلايان به سرد مزاجی جنسی قرار می‌گیرند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات