پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان بی میلی جنسی با کمک روان درمانی و دارو

درمان بی میلی جنسی با کمک روان درمانی و داروهای روانی میسر است ولی در ابتدا لازم است به بیمار سفارش شود که لااقل به خاطر جلوگیری از شکست ازدواج به خواسته های جنسی شوهر تن دهد و وظیفه خود را بشناسد.

درمان بی میلی جنسی با کمک روان درمانی و دارو

درمان بی میلی جنسی با کمک روان درمانی و داروهای روانی میسر است ولی در ابتدا لازم است به بیمار سفارش شود که لااقل به خاطر جلوگیری از شکست ازدواج به خواسته های جنسی شوهر تن دهد و وظیفه خود را بشناسد. در بسیاری از موارد یا با مختصری روان درمانی و یا خود به خود، بیمار بهبود می‌یابد.

 به رغم این واقعیت که واژه های سائق و ميل توسط بیماران و متخصصین اغلب به جای یکدیگر به کار برده می شوند. در مورد احساسات جنسی کاربرد آنها یکسان نیست. سائق جنسی یک منشاء زیست شناختی دارد که موضوع آن اختصاصی نیست و کسی که کاملاً فاقد آنست القا کننده آسیب‌شناسی عضوی است. میل، موضوع اختصاصی است و می‌تواند در شدت متغیر باشد.

 یا حتی عدم وجود آن حضور آسیب‌شناسی جسمانی يا روانشناختی را منعکس می کند. بنابراین امکان تجربه کاهش یا فقدان ميل بدون کاهش سائق وجود دارد. به طوری که شخصی ممکن است علاقه به آمیزش جنسی با همسرش را از دست بدهد در حالی که هر چند وقت یکبار افکار و احساسات جنسی داشته باشد.

 همیشه درک علت بروز مشکل از طریق بررسی تاریخچه و وضعیت روانی مراجع که کدام یک از این دلایل مشکل را ایجاد کرده اند، در سبب‌شناسی فقدان یا کاهش میل جنسی مهم است. درمان از دست دادن سائق ممکن است با تشخیص صحیح و درمان اختلال عضوی، به عنوان مثال کمبود تستوسترون باشد که درمان يا تقویت هورمونی ممکن است در نظر گرفته شود.

 ممکن است مقاربت دردناک مزمن، باعث نفرت زن از امور جنسی باشد و نیز ممکن است علل روانی دیگر انگیزه آن باشد. در این موارد، غالباً زن در برابر خواسته های جنسی همسرش بهانه‌تراشی می‌کند و به این ترتیب شوهر را از خود می راند و به طور غیرمستقیم احساس تنفر خود را نسبت به او نشان می‌دهد، حتی گاه دندان بر هم می گذارد و به شوهر حمله می‌کند.

ترس از آبستنی نیز ممکن است سبب بي میلی جنسی زن گردد و او را از نزدیکی رو گردان سازد. در گونه نادري از بی ميلي جنسی، فقط و فقط نزدیکی، سبب بروز احساس کینه و نفرت در زن مي شود ولی این نیز به آن معنا نیست که اوج لذت جنسی پدید نمی آيد. توضیح اینکه فقدان نسبی علاقه جنسی در زنان، خارج از زمان عملکرد جنسی، ممکن است کاملاً طبیعی باشد. همانطور که این الگوی عمومی در بسیاری از زنان وجود دارد.

در ایالات متحده، ۲ میلیون مرد به علت ابتلا به دیابت قندي دچار ناتوانی هستند. مطالعات فیزیولوژیک کژکاری های جنسی نشان می‌دهد که عوامل هورمونی ممکن است در پاسخ دهی زنان مبتلا به کژکاری مرحله تحریک نقش داشته باشد. مشاهده کردند که زنان پیش از شروع قاعدگی به خصوص میل زیادی به رابطه جنسی دارند. برخی دیگر از زنان اظهار می‌کنند که بلافاصله پس از قاعدگی يا در زمان تخمک گذاری حداکثر تحریک جنسی را احساس می کنند.

تغییرات سطح تستوسترون، استروژن، پرولاکتين و تیروکسین در اختلال انگیختگی جنسی زنان دخیل شمرده شده است. همچنین داروهایی دارای خواص آنتی هیستامین آنتی کولينرژیک ليز شدن مهبل را کاهش می‌دهند. نکته دیگري در مورد اختلال کمبود میل جنسی زنان : این خانم ها، اغلب مشکلات ارگاسمیک نیز دارند. در مطالعات مختلف، میزان این مشکل از ۳۳۴۴% گزارش گشته،در خانم های يائسه شکايت از اختلال مداوم در لوبريکاسيون تا ۴۴% می‌رسد. در بعضی خانم ها ديسپارونيا با کاهش ميل جنسي همراهی دارد.

برخی شواهد حاکی از آنند که خانم هاي دچار این کژکاری‌، از پاسخ های فیزیولوژیک بدن خود، آگاهی کمتری دارند. در زمینه علل طبی، تغییرات در میزان تستوسترون، استروژن، پرولاکتين و تيروکسين گزارش شده اند.و گفتيم داروهای آنتی هیستامین و آنتی کولينرژیک نیز با لوبريکاسيون تداخل دارند. در خانمها پس از یائسگی تحریک بیشتری برای لوبريکنت لازم بوده، استفاده از لوبريکنت ها سودمند است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات