پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ناتوانی جنسی

عارضه ناتوانی جنسی در مردان پدید می آيد و به طور کلی عبارتست از عدم توانایی مرد در بارور کردن زن به نحوی که قادر به تولید مثل و بقای نسل نباشد.

ناتوانی جنسی

عارضه ناتوانی جنسی در مردان پدید می آيد و به طور کلی عبارتست از عدم توانایی مرد در بارور کردن زن به نحوی که قادر به تولید مثل و بقای نسل نباشد. از نظر سبب شناسی، ناتوانی جنسی به دو نوع تقسیم می شود :

۱) ناتوانی در نعوظ،

۲) ناتوانی در تولید مثل.
بنابر تقسیم بندی دیگر، ناتوانی جنسی به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود. ناتوانی اولیه حالتی است که مرد از ابتدا به دلیل اشکال در نعوظ يا اختلال در تولید مثل، اصلاً قادر به بارور نمودن زن نبوده است و ناتوانی ثانويه هنگامی است که در گذشته توانایی جنسی و تولیدمثل را داشته ولی عوامل ناتوانی اکنون بروز کرده است.

ناتوانی در نعوظ با خود به دو نوع کامل و ناکامل تقسیم می‌شود. نوع کامل آنست که فرد اصلا توانایی نعوظ ندارد و نوع ناکامل زمانی است که فرد در شرایطی توانایی نعوظ را از دست می‌دهد و با برطرف شدن عامل ایجاد کننده مجدداً توانایی نعوظ را به دست می آورد.

چنانکه پیشتر گفته شد عمل نزدیکی چهار مرحله دارد : مرحله انگیزش؛ مرحله نعوظ ثابت؛ مرحله ارگاسم و مرحله فرونشینی.
انواع ناتوانی جنسی بسیار متنوع و پیچیده است ولی در اینجا تنها به ذکر موارد شایع ترین آن می پردازیم : نعوظ ناکامل، بیشتر از مشکلات روحی و نيز خستگی و کسالت جسمانی ناشی می‌شود که با برطرف شدن آنها اختلال نعوظی نیز رفع می گردد.

 بیماری قند و بیماری‌های مزمن کلیوی نیز موجب از دست رفتن توانایی نعوظ می شوند. چاقی و بیماریهای ناشی از آن، فعالیت های جسمی و جنسی را کند می‌کنند. مصرف مداوم مشروبات الکلی، فعالیت جنسی را کاهش می‌دهد و اختلال‌هايی در نعوظ ایجاد می‌کند.

 مسمومیت با موادی مثل سرب، جيوه، فسفر و غيره نیز مشکلاتی در نعوظ پدید می‌آورند. مصرف تریاک و دیگر مواد افيونی، هر چند ابتدا قوای جنسی را تحريک می‌کنند ولی رفته رفته منجر به ضعف ميل و کم‌کاری دستگاه تناسلی میشوند. مثلا نیکوتین سیگار و تنباکو در ترشحات جنسی فرد مصرف‌کننده تاثیرهای زیان‌بار بر جای می‌گذارد که با ترک اين مواد، مشکل نیز به تدريج برطرف می شود.

مشکلات روانی و عصبی و نقش مهمی در عدم نعوظ، بازی می‌کنند. مثلاً اتاق استراحت و خواب کثیف و نامرتب و يا بستر نامناسب باشد یا محیط نا مطلوب باشد که به ویژه بر فرد حساس چنان تاثير می گذارد که به وی نعوظ ناقص دست می‌دهد. به همین دلیل باید به یاد داشت که نزدیکی تنها امری جسمی نیست بلکه جنبه روانی آن نیز بسیار با اهمیت است.

اگر امور نامطلوب سبب نعوظ ناقض شوند، راجع به مقاربت مردی که زنش را دوست نمی دارد چه می توان گفت؟ در چنین حالتی کوچکترین بهانه ای چون رفتار ناشایست هم خوابه و يا سخنی نا هنجار کافی است شعله هوس مرد را خاموش کند و آن گاه که زنی نسبت به ناتوان جنسی به شوهرش بدهد مرد فورا پريشان می‌شود و خود را برای همیشه از تمتع محروم خواهد پنداشت.

مرد نوعا نسبت به مردانگی خویش بسیار حساس است و اگر کسی به او نسبت ناتوانی جنسی بدهد، آن را اهانتی عظیم می شمارد و دچار عذاب روحی می‌شود و چون حصول نعوظ وابسته به عمل اعصاب تناسلی است هنگامی که کسی باور کرد توانایی نعوظ ندارد در اثر تلقین واقعا ناتوان می گردد.

 اگر ناتوانی نعوظ در اثر خودداری طولانی از نزدیکی، بیکاری و یا عدم تحرک عارض شده باشد درمان آن به مراتب دشوارتر است و این کیفیت در مورد همه اعضای بدن صدق می‌کند که چون عضوی مدتی بيکار ماند، افسرده و ناتوان می شود و توان عمل را از دست می دهد.

 احتمال نارسایی نعوظ با بالا رفتن سن افزايش می‌ يابد ولی این پدیده همراه نتیجه اجتناب ناپذیر سالخوردگی نیست و بیماری‌های دیگر وابسته به سن نيز بر احتمال وقوع آن می افزایند. پريشانی بیماران و خودداری آنها و دست اندرکاران حفظ تندرستی از بحث در امور جنسی نيز سهمی در عدم تشخيص نارسایی نعوظ دارد.

 برخلاف باور عمومی بسیاری از نارسايی های نعوظ با درمان به موقع و مناسب با موفقیت درمان می شوند. تخمین زده می‌شود که ۳۰% مردها مبتلا به این اختلال هستند. باید دانست که قدرت جنسی در اشخاص مختلف به یک میزان نیست و حتی اين قدرت در يک شخص نیز در زمان ها و دوران های مختلف قابل تغییر است. روی هم رفته قدرت و توانایی جنسی در هر شخصی به عوامل متعددی بستگی دارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات