پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلال ديستیمیک (نوروز افسردگی)

صفت بارز این بیماری، اختلال مزمن در خلق و یا فقدان علاقه و لذت در تقریباً تمام فعالیت های معمولی و سرگرمی ها و تفریحات روزمره است

اختلال ديستیمیک (نوروز افسردگی)

صفت بارز این بیماری، اختلال مزمن در خلق و یا فقدان علاقه و لذت در تقریباً تمام فعالیت های معمولی و سرگرمی ها و تفریحات روزمره است؛ ولی شدت آن به قدری نیست که بتوان آن را جزء افسردگی های عمده قرار داد.

اگر این بیماری در بزرگسالان، حداقل ۲ سال و در کودکان یک سال ادامه یابد، می‌توان آن را در این طبقه بندی جای داد. حالت افسردگی بیماران معمولاً به صورت غمگینی، بی‌حالی، بی‌میلی و بی علاقگی به مسائل زندگی ظهور می کند.

 البته، حالات افسردگی و عدم علاقه به موضوعات زندگی، گاهی مداوم و گاهی هم متناوب است؛ بدین معنی که شخص، چند روز و یا چند هفته سالم و متعادل است و دوباره بیمار می شود.

 اگر این زمان‌های تعادل بیش از چند ماه طول بکشد، دیگر نمی‌توان آن را اختلال دیستيميک دانست. در این بیماری، علائم توهم و هذیان وجود ندارد. این اختلال، معمولاً در اوایل دوران بزرگسالی آغاز می شود و بدین علت، بیمار مبتلا به آن را شخصیت افسرده نیز می نامند. البته، شروع اين بيماری در بعضی افراد، در کودکی و نوجوانی است.

 در افراد بزرگسال مبتلا به این بیماری، اختلالات اجتماعی و حرفه‌ای به صورت آرام، مداوم و مزمن وجود دارد. در کودکان، اختلال اجتماعی به صورت روابط ناسالم با همسالان و بزرگسالان ظاهر می گردد. گاهی نیز این اختلال به شکل عدم پیشرفت تحصیلی جلوه می‌کند.

 کودکانی که این نوع افسردگی را دارند، در روابط عاطفی بسیار حساس هستند و غالباً در مقابل تمجید و تشویق دیگران با رفتار منفی واکنش نشان می دهند. عوامل ایجاد کننده، زمینه‌ساز و زیربنایی این بیماری عبارتند از بیماری‌های مزمن جسمی، عوامل فشار آور مزمن اجتماعی – روانی و اختلالات روانی دیگر مانند، اختلال شخصیت و یا اختلال عاطفی که با این بیماری کاملاً نمی‌آمیزد ولی در تقویت بالقوه آن موثر است.

 در کودکان، عوامل ایجاد کننده بنیادی موثر عبارتند از احساس عدم توجه بیمارگونه در بیمار از طرف دیگران، رفتارهای ناسالم و مختل، عقب ماندگی ذهنی، اختلال شدید در روند تکامل و رشد دوران کودکی و نوجوانی، و محیط نابسامان و مشوش.

با آنکه این بیماری بسیار شایع است، لکن در بزرگسالی، بیشتر بین زنان و در کودکی، در هر دو جنس به اندازه مساوی دیده می‌شود :
جنون افسردگی – در بعضی از طبقه بندی ها، جنون افسردگی ذکر شده است ولی با وجودی که در اصل واکنشی عاطفی است، اما هیچگاه، قسمتی از پسيکوزهای عاطفی محسوب نمی شود. در این حالت، برعکس افسردگی پسيکوتیک در بیماری مانیکدپرسیو تاريخچه افسردگی طولانی و مکرر، و تغییرات شدید حالات عاطفی نیز مشاهده نمی‌شود.

به احتمال قوی، آنچه این حالت را ایجاد می‌کند، عامل مهمی در شرایط محیط فعلی فرد است؛ در حالی که مرحله افسردگی در بیماری مانیکدپرسيو، تا حدی مستقل از شرایط محیطی ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد که غیر از محیط، عوامل آندوژن یا در ونزای فیزیولوژیک و پسيکولوژیک نیز به وجود آمدن آن، نقش اساسی دارند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات