پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مرکزیت بازی در بازی درمانی

اصولی کلی وجود دارند که بر تمامی انواع مداخلات بازی درمانی حاکم هستند و متعلق به دیدگاه و یا روش خاصی در این رشته نیستند.

مرکزیت بازی در بازی درمانی

اصولی کلی وجود دارند که بر تمامی انواع مداخلات بازی درمانی حاکم هستند و متعلق به دیدگاه و یا روش خاصی در این رشته نیستند.

 کلیدی ترین بخش این فرایند عبارت است از کاربرد بازی‌های تخیلی که در زمان ارتباط میان بازی درمانگر، کودک و آنچه که وینی کات آن را بازی در حضور فردی دیگر می نامد.

کودکی که وارد بازی درمانی می‌شود به صورتی فعال بازی می‌کند و به موضوعات پیچیده محیط خود پاسخ می‌دهد و سعی می کند که آنها را بصورت جریانات قابل هدایتی برای خود در آورد.

 هنگامی که بازی با بازی درمانگری که سعی در قضاوت ندارد تقسیم می شود، اثرات منفی عصبانیت، فشار، غم، خجالت و تحقیر می تواند به کمک بازی و ارتباط ناشی از آن التيام یابد.

هنگامی که بصورت تخیلی بازی می کند، تحت هر شرایطی که بازی در حال انجام باشد، جهانی تخیلی شکل می‌گیرد، که می‌تواند انعکاسی از دنیای ذهنی وی باشد.

واندنبرگ می‌گوید برای اینکه بتوانیم انسان باشیم و به شیوه معنی داری در درون فرهنگی که به آن تعلق داریم، زندگی کنیم، نیازمند آن هستیم که در سیستمی بسیار پیچیده و ذهنی زندگی کنیم که غالباً تخیلی است.

ارتباطات اجتماعی ما و ادراک ما از دنیای پیرامون و فرهنگ مان به ادراک ما از این سیستم تشکیل یافته از ارتباط کلامی و غیرکلامی متکی است.

لطیفه ها، گوشه و کنایه‌ها، مهارت های مربوط به پیگیری مطلب، شیوه‌های بیان، همانند ارتباطات غیر کلامی از جمله نحوه نگاه، لبخند زدن تماما بخشی از این سیستم هستند.

گاهی اوقات بخشی از خجالت و تحقیری که کودک احساس می‌کند ممکن است به دلیل عدم آشنايی با این سیستم باشد مثلا وقتی یک بزرگسال می گوید مثل اسپند روی آتش بودم این جمله برای کودکان فاقد مفهومی است که یک بزرگسال از بیان آن در نظر دارد. کودکان دارای مشکل اغلب تصور می‌کنند که خود مسئول اتفاقاتی هستند که برای آنان پیش می‌آید.

 احساس حماقت و بی ارزشی می کنند. اضطراب ناشی از حس حماقت آنان و عدم توانایی ادراک جهان بزرگسالان خمیر مایه بسیاری از داستان‌های محلی شده است.

قصه گویی برای کودکان در زمان برقراری یک رابطه درمانی با آنان می‌تواند از این نظر سودمند باشد که به آنان نشان می‌دهد که دیگران نیز احساسات مشابهی با وی داشته اند. و این موضوع در تحکیم ارتباط بین درمانگر و کودک بسیار مفید است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات