پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کاربرد گوش دادن فعال در روانپزشکی

تجسم و گوش دادن فعال می‌تواند در مصاحبه با تمام بیماران مبتلا به یکی از اختلالاتی که در آنها اجتناب، افکار تکراری و مزاحم يا تجزیه رخ می‌دهد به کار گرفته شود.

کاربرد گوش دادن فعال در روانپزشکی

تجسم و گوش دادن فعال می‌تواند در مصاحبه با تمام بیماران مبتلا به یکی از اختلالاتی که در آنها اجتناب، افکار تکراری و مزاحم يا تجزیه رخ می‌دهد به کار گرفته شود. مانند موارد زیر :
اختلال استرس پس از سانحه، حاد یا مزمن، با یا بدون شروع تاخيری.
رفتارهای اجتنابی وابسته به آگورافوبیا، با یا بدون هراس؛ فوبیا های خاص، فوبیای اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی.
اختلال وسواسی – جبری که با تکرار های ناخواسته مشخص می‌شود و اختلال شخصیت وسواسی – جبری.
اختلال هراس، اختلال اضطراب منتشر، اختلال اضطراب مفرط کودکان و احتمالا اختلال شخصیت وابسته.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که دوقلوهای تک تخمکی برای ابتلا به اختلالات اضطرابی شبیه به هم بوده اما نه برای نوع خاصی از آن. در نتيجه به نظر می رسد که تمایل برای ابتلا به اضطراب به ارث می رسد. وقايع خارجی می‌توانند در شکل‌گیری نوعی خاصی از اختلالات اضطرابی موثر باشند. تجسم و گوش دادن فعال می‌توانند در شناسایی عوامل استرس زایی که باعث اجتناب شده، کمک کنند.
اختلالات تجزیه ای، مانند اختلال مسخ واقعیت و مسخ شخصیت، فراموشی تجزیه ای، گریز تجزیه ای، اختلال هویت تجزیه ای، اختلال استرس حاد، اختلال تجزیه ای که به گونه ای دیگر مشخص نشده، اختلال شخصیت نمایشی و اختلال شخصیت مرزی. بیمارانی که مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی هستند تلقین پذیر بوده و در نتیجه مستعد ابتلا و تجزيه می باشند. بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی به استرس، خصوصا فقدان، با علائم تجزیه ای پاسخ می‌دهند. عوامل تسريع کننده روانی می‌توانند توسط تجسم و گوش دادن فعال مورد کاوش قرار بگیرند.
اختلالات انطباق همراه با اضطراب، خلق افسرده، یا هردو توسط استرسور شروع می شوند. اما برخلاف اختلال اضطرابی حاد يا اختلال استرس پس از سانحه، شدت عامل استرس ‌زا نسبتاً بی اهمیت است. به عبارت دیگر اختلال انطباقی به علت واکنش بیمار گونه نسبت به عامل استرس و نه به علت خود عامل استرس تعریف می‌شود.


مشکلات ارتباطی با شریک زندگی. یک ترومای کوچک می‌تواند در فانتزی ها و رویاهای بیمار تکرار شود. اين آسيب ممکن است فکر بیمار را در تمام اوقات اشغال نکند اما می تواند آثاری بر جای بگذارد. اگر درمان نشود می‌تواند باعث نابودی ازدواج زندگی خانوادگی بیمار و همچنین ارتباطات اجتماعی و شغلی بیمار بشود. جنگهای بزرگ و پرسروصدای زندگی معمولا چنین آسیب‌هایی نمی‌ زنند، بلکه عامل آنها خارهای کوچک و تیز زندگی روزمره می باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات