پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

افسردگی در دوران کودکی گذرا است

انتقادهای چندی به کار لفکويتز و برتون وارد شده است. اول آنکه هر چند ممکن است نشانه های واحدی در بین جمعیت معینی شایعه باشند، اما این مجموعه ای از نشانه است که نشانگان افسردگی را می سازند. فرضیه لفکويتز و برتون بیش از حد بر

افسردگی در دوران کودکی گذرا است

دیدگاه لفکوتتز و برتون سه فرض عمده را مطرح کرده اند.

سه فرض عمده در کار این محققان وجود دارد :

۱- اگر رفتارهایی که نشانگان افسردگی را می‌سازند بین کودکان بهنجار شايع باشند، تظاهرات بالینی اين نشانه ها چه از لحاظ آماری و چه از لحاظ آسیب شناسی روانی، نابهنجار به شمار نمی روند.بنابراین، وجود نشانگان منتفی است.

۲- نشانه های شایع نشانگان افسردگی پدیده‌های گذرای رشدی هستند که با گذشت زمان از بين می‌روند. بنابراین، نمی‌توان به آنها از دید آسیب‌شناختی نگریست.

۳- در صورت از بین رفتن خود به خودی نشانه ها، مداخله درمانی ضروری نیست.

انتقادهای چندی به کار لفکويتز و برتون وارد شده است. اول آنکه هر چند ممکن است نشانه های واحدی در بین جمعیت معینی شایعه باشند، اما این مجموعه ای از نشانه است که نشانگان افسردگی را می سازند. فرضیه لفکويتز و برتون بیش از حد بر تعریف صرف آماری از آسیب شناسی تکيه دارد در حالی که، فراوانی یک رفتار معین در بین عموم اعضا از آزاردهندگی آن نمی‌کاهد.

اگر ماهیت گذرای مرحله رشدی را که ممکن است کودک درگیر مقابله با يک عمل فشارزا باشد مورد ملاحظه قرار دهیم فرض دوم مورد تردید قرار می‌گیرد. اما اینکه کودک سرانجام با کسب مهارت های جدید يا مواجهه با مشکلات تازه، باليده می‌شود، چیزی از تاثیر مشکل کودک در زمینه اخیر نمی کاهد.

این استدلال که مشکل معینی در زمینه مفروض رشدی گذرا است، بهنجار نامیدن آن را توجیه نمی‌کند، همینطور این استدلال نیز درست نخواهد بود که چون مشکلات معینی در جامعه گذرا هستند، پس مشاهده آنها در یک زمینه تاریخی نیز بهنجار خواهد بود. فرض سوم نیز به دلیل ارتباط کارکردی آن با مشکل اخیر و پا یا تر، مساله آفرین است. استمرار واقعی رفتارهای افسردگی را می‌توان به طور تجربی تعیین کرد.

مطالعات تجربی تازه ای که به شیوه طولی انجام شده‌اند نشان می‌دهند که در حالیکه دورهای افسردگی در بیشتر کودکان سرانجام از بین می‌روند، اما بیش از آنچه که قبلاً تصور می‌شد ادامه می یابند و ممکن است عود کنند. خردسالان ممکن است ساير حالت روانپزشکی را به عنوان عوارض افسردگی از خود بروز دهند. به طور متوسط طول دوره افسردگی اساسی بین ۷ تا ۹ ماه و دوره اختلال افسرده خویی ممکن است از سه سال نیز تجاوز کند. این یافته ها در تضاد با فرضیه های لفکويتز و برتون هستند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات