پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان روان پویشی برای اختلال وسواسی جبری

شاید کاملترین توضیح از یک رویکرد روان پویشی معاصر برای اختلال وسواسی فکری عملی، رویکرد آدامز باشد که به درمانگران توصیه می‌کند با نمونه‌های عینی از زندگی بیمار کار کنند، نه صورت بندی های کلامی فراگیر.

درمان روان پویشی برای اختلال وسواسی جبری

پیشینه درمانی مربوط به اختلال وسواسی فکری عملی کودکی دربرگیرنده گنجینه‌ای از مطالعات مفصل موردی توسط درمانگران روانکاو و روان پویشی است.

این رویکردها بر کشف و از بین بردن تعارضهای درون روانی از طریق بینش، تجارب هیجانی اصلاحی و افزایش کارکرد خود تاکید دارند.

تکنیک‌های تفسیر، از طریق انتقال و تداعی آزاد عمل می‌کنند و از حمایت خود استفاده می شود. بسیاری از درمانگران مشاوره موازی را نیز برای والدین اضافه می‌کنند. شاید کاملترین توضیح از یک رویکرد روان پویشی معاصر برای اختلال وسواسی فکری عملی، رویکرد آدامز باشد که به درمانگران توصیه می‌کند با نمونه‌های عینی از زندگی بیمار کار کنند، نه صورت بندی های کلامی فراگیر.

او بررسی الگوهای معاصر و نیز ریشه تعارض‌ها، و ایجاد رابطه درمانی خودمانی در ملاقات های خانوادگی، جلسات خانوادگی، و مشاهده بازی و غیر و بيان درک احساسات را توصیه می کند. او صداقت، آسان سازی از این شاخه به آن شاخه پریدنهای وسواسی، خطر کردن و آموزش کودکان برای راحت بودن بیشتر را تشویق می کند. شایسته آن است افرادی که به کار کردن با نوجوانان مبتلا به اختلال وسواسی فکری عملی زیاد علاقه مندند مقاله آدامز را مطالعه کنند.

در یک مقاله بازنگری در سال ۱۹۸۵، آدامز مسائل مربوط به درمان اختلال وسواسی فکری عملی را مروری مجدد کرد و متذکر شد که اگر چه رویکرد پایه او همان است که بود اما بهتر است آن را در قالب رويکردی چند مدلی که شامل درمان کلامی، دارو درمانی و رفتار درمانی از توصیف کرد. رویکردهای روان پویشی اختلال وسواسی فکری از حمایت گزارشهای موردی بالینی خلاق درمانگران مشتاق و با ذوق برخوردار بوده است.

با وجود این، هيچ تحقیق تجربی مبنی بر اینکه رویکردهای روان پویشی که نوعاً وقت گير و هزینه بردارند موثرتر از دیگر روش های درمانی کوتاه مدت باشند که قبلاً از آنها یاد شد وجود ندارد. فایده عمده این پیشینه در انعکاس شم بالینی این درمانگران است، کسانی که به نظر می‌رسد در ایجاد روابط مراقبتی تسهيل کننده رشد با کودکانی که کار کردن با آن ها فوق العاده دشوار است مهارت دارند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات